شهید «پرویز پوراسماعیل» اعضای خانواده را همیشه به انجام کارهای خداپسندانه وصیت می‌کرد

از خصوصیات شهید «پرویز پوراسماعیل» این بود که اعضای خانواده‌اش را همیشه به انجام کارهای خداپسندانه به خصوص در رابطه با نیکی به پدر و مادر وصیت می‌کرد.
کد خبر: ۴۲۴۹۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷ - 04November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «پرویز پوراسماعیل» در چهارم اردیبهشت‌ماه 1328 در شهرستان هریس متولد شد. وی پس از آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از چندی، در تاریخ 22 فروردین‌ماه 1366 در منطقه شلمجه در عملیات کربلای 8 به شهادت رسید.

شهید «پرویز پوراسماعیل» در چهارم اردیبهشت‌ماه 1328 در شهرستان هریس و در خانواده‌ای مذهبی به دنیا آمد. دوران کودکی و نوجوانی‌اش در روستا سپری شد و به کار کشاورزی و قالیبافی مشغول شد. در سال 1349 به همراه خانواده به تبریز مهاجرت نموده و در این شهر به قالیبافی و کارهای دیگر مشغول شد.

او در سال 1360 به جهاد سازندگی پیوست و در قسمت پشتیبانی مشغول شد تا این که جنگ تحمیلی آغاز شد و پرویز پس از طی کردن دوره آموزشی به جبهه اعزام شد و در منطقه شلمچه در اثر بمباران شیمیایی به همراه جمعی از جهادگران به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

از خصوصیات اخلاقی‌اش ایمان و خوش‌اخلاقی بود، در دوران قبل از انقلاب در راهپیمایی‌ها شرکت می‌کرد و یک مورد نیز در قبل از انقلاب توسط نیروهای امنیتی رژیم شاه دستگیر و مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. از خصوصیات فردی‌اش این بود که اعضای خانواده را همیشه به انجام کارهای خداپسندانه به خصوص در رابطه با نیکی به پدر و مادر وصیت می‌کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار