گذری بر زندگی‌نامه شهید «فیروز بیرامی»

شهید «فیروز بیرامی» با آغاز دفاع مقدس راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از مدتی، این شهید والامقام در 15 دی‌ماه 1359 به جمع همرزمان شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۲۴۹۴۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۴ - 04November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «فیروز بیرامی» در سال 1323 در شهرستان مراغه دیده به جهان گشود. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی و آغاز دفاع مقدس راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از مدتی، این شهید والامقام در 15 دی‌ماه 1359 به جمع همرزمان شهیدش پیوست.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «فیروز بیرامی» در سال 1323 در خانواده مذهبی و در مراغه دیده به جهان گشود. وی فردی معتقد، مودب، باوقار و در عین حال جوانی جسور بود و به ورزش‌های رزمی نیز علاقه بسیار داشت. با ناتمام گذاشتن دوره تحصیلات دبیرستانی و با کسب مدرک تحصیلی سوم دبیرستان به استخدام ارتش درآمد.

در طول خدمت خود در ارتش در شهرهای اسلام آباد غرب و همدان در تیپ زرهی حضور پیدا کرد. به اسلام علاقه بسیار داشته و در اجرای قوانین اسلام و تقید و تعهد به فروغ دین همت تمام داشت. او از همان زمان و قبل از انقلاب با رفتارها و سیاست‌های ضد اسلامی و اخلاقی رژیم و عمال آن مخالف بود و پیوسته درباره ظلم و فساد رژیم و مقررات ظالمانه و اعمال ناشایست عمال سرسپرده رژیم انتقاد می‌کرد.

زمانیکه به او سفارش می‌شد که می‌تواند به ادامه تحصیل بپردازد و به درجات بالاتری در ارتش دست یابد، با صراحت اظهار می‌کرد که نمی تواند به کسب درجات بالا راضی باشد، چرا که با داشتن درجات بالاتر لازم بود که در جشن‌ها و اجتماعات مختلط آنچنانی باشگاه‌های افسری به همراه خانواده خود شرکت نماید که این در شان و مقام یک مسلمان متعهد نمی‌تواند باشد.

از فساد و برخورد‌های ناعادلانه بعضی از ارتشیان و سران به شدت ناراحت بود و حتی در این خصوص قبل از انقلاب با افسران ارشد درگیر شده بود. با شروع انقلاب اسلامی، او نیز علاوه بر فعالیت آگاه سازانه هم‌قطاران خود در بیرون از پادگان به جمع مردم می‌پیوست و بسیار از حرکت مردم به رهبری امام راحل خوشحال بود و برای پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی لحظه شماری می‌نمود.

نهایتا در اواخر عمر رژیم منحوس پهلوی به تحصیلات خود ادامه داد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال 1358 در رسته زرهی وارد دانشگاه افسری نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شیراز شد و مشتاقانه تحت ولایت و فرماندهی معظم کل قوا ولی امر مسلمین به خدمت خود ادامه می‌داد تا در سال 59 برای تکمیل دوره و گرفتن درجه افسری در تیپ همدان، راهی جبهه های نور علیه ظلمت شد تا راه شهادت و عروج و خدا جویی را در مصاف با دشمن تجربه کند.

ایمان و اعتقاد، همراه با حق‌الیقین که در جبهه جنگ در وجود او تجلی پیدا کرده بود موجب شهادت وی در تاریخ 15 دی‌ماه 1359 همزمان با سالروز رحلت حضرت رسول اکرم‌(ص) در دومین روز حمله ارتش و در دفاع از کیان اسلامی در محور رودخانه کرخه پس از نبردی جانانه، تن به تن و منفجر نمودن چندین تانک و نفر بر عراقی بر اثر انفجار نارنجک به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها