معرفی کتاب؛

«محله خوبان ما»

کتاب «محله خوبان ما» یادنامه‌ای درباره شهدای «پهر آباد» شهرستان مراغه است که به اهتمام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی به چاپ رسیده است.
کد خبر: ۴۲۴۹۷۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ - 04November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، کتاب «محله خوبان ما» یادنامه‌ای درباره شهدای «پهر آباد» شهرستان مراغه است که به همت «عادل نصیرزاده»، «حسن جعفری» و «هادی صادق» نگاشته و به تالیف رسیده است.

این کتاب زندگی‌نامه، وصایا، آثار مکتوب و مصور با تاکید بر سیره‌ی تربیتی و اخلاقی شهدای گرانقدر پهرآباد منطقه 3 شهرستان مراغه آذربایجان‌شرقی را در برمی‌گبرد.

اثر فوق به اهتمام اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی، توسط انتشارات «معبر آسمانی» به شمارگان 1000 نسخه در 201 صفحه به چاپ رسیده است.

بخشی از مقدمه کتاب:

بسم الرب الشهدا

بیا عاشقی را رعایت کنیم ز یاران عاشق حکایت کنیم

بیا یاد گل‌های پر پر کنیم حدیث جنون را مکرر کنیم

آن‌گاه که خیمه‌ی یاران حضرت روح‌الله در دشت‌های سوران جنوب و قله‌های سر به فلک کشیده‌ی غرب سرزمین اسلامی برپا بود، انسان‌هایی در آن دریای متلاطم و پرخروش غوطه‌ور بودند که درک عظمت و بزرگی روح‌شان چندان که باید و شاید میسر نشد.

خاطرات آن روزهای خون و شهادت و جهاد رزمندگان، خروشانی مواج دریا و ساحل آزادگی را تداعی می‌کنند و تواضع زمین، لطافت ایر و شکوه صخره‌های پایمردی را مجسم می‌سازند. این خاطره‌ها به یاد می‌آورند که پروانه‌ها چگونه به آتش زدند و جاودانی شدند و اینکه گل‌واژه‌ی خونین شهادت، چگونه فرهنگ انقلاب اسلامی را هزاران بار آراست و کتاب بی‌قراری رادمردان صحنه‌های خطر را به پایانی بس دلکش خاتمه بخشید و به ظاهر بست و آن‌گاه به لذت بی‌پایان دیدار دیار گشود.

بازخوانی خاطرات هشت سال دفاع مقدس تنها یادآور آتش خانمان‌سوز متجاوزین بعثی نیست بلکه محل نمایش و شکوفایی شرافت مردانی است که برای لحظه‌ای در حقانیت راهی که انتخاب کرده و جان‌نثاری نمودند، تردید نکردند.

این خاطره‌ها همسفری مدام با روز و گریز مستمر از غفلت را زیاد می‌کنند و به خوانندگان‌شان عزت، سرافرازی، انسانیت، شکیبایی و خلوص، ایستادگی و مقاومت، ولایت‌مداری، جوانمردی، از خودگذشتگی و... می‌آموزند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار