نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی:

اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی در مجلس یازدهم کلید خورد

حجت‌الاسلام حسن نوروزی گفت: ماده ۲ و ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی در مجلس اصلاح می‌شود.
کد خبر: ۴۲۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۱ - 04November 2020

اصلاح قانون نحوه اجرای محکومیت های مالی در مجلس یازدهم کلید خورد/ بدهکاران مالی نباید به زندان بروندبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام حسن نوروزی نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی اظهار داشت: قانون اصلاح مهریه در اواخر مجلس دهم نوشته شد که در مجلس یازدهم به دنبال آن هستیم.

وی با اشاره به ارائه طرح عادی و دو فوریتی اصلاح قانون محکومیت‌های مالی و مهریه به هیئت رئیسه مجلس بیان کرد: ماده ۲ و ۳ قانون نحوه اجرای محکومیت‌های مالی در مجلس شورای اسلامی اصلاح می‌شود و بدهکاران مالی در صورت عدم تمکین مالی نباید به زندان بروند.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس شورای اسلامی افزود: زندان جای بزهکاران، مجرمین و جنایتکاران است و نباید بدهکاران مالی را به زندان فرستاد.

نوروزی با تاکید بر اینکه بدهکاران مهریه نباید به زندان بروند عنوان کرد: در موضوع مهریه اصل اعسار است و از نظر شرعی و دینی زندانی کردن وجاهت ندارد که برای اصلاح قوانین آن در مجلس یازدهم تصمیم عاجل گرفته می‌شود.

وی تصریح کرد: از قضات کشور درخواست داریم شلاق زدن و زندانی کردن را طبق قانون مجازات اسلامی ماده ۹۵ از مجازات‌های جایگزین استفاده کنند.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید آبروی نظام و کشور را با فرستادن بدهکاران مهریه به زندان را ببریم اظهار داشت: در مجلس دهم ۵۳۰۰ اعدامی و هزاران زندانی را در ارتباط با مشکلات مالی چک را از بند زندان‌ها نجات دادیم.

نوروزی در پایان خاطرنشان کرد: زندان‌های استان تهران باید به نزدیکی فرودگاه بین المللی امام خمینی (ره) منتقل شود و با جدیت این موضوع را دنبال می‌کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار