رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

قرآن نسخه شفابخش دردهای جوامع بشری است

حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» در آیین تجلیل از منتخبین بیستمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده‌ها و خواهران شاغل ستاد ارتش گفت: قرآن علاج مشکلات فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نسخه شفابخش دردهای جوامع بشری است.
کد خبر: ۴۲۵۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۶ - 05November 2020

قرآن نسخه شفابخش دردهای جوامع بشری استبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام والمسلمین «عباس محمدحسنی» رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در آیین تجلیل از منتخبین بیستمین دوره مسابقات قرآن کریم خانواده‌ها و خواهران شاغل ستاد ارتش که صبح امروز در ستاد فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، اظهار داشت: همه ما به‌عنوان یک فرد مسلمان علاقمند به کتاب خدا و دستورات الهی هستیم و همواره وظایفی در این رابطه داریم؛ یکی از این وظایف این است که دست‌کم روزانه ۵۰ آیه از قرآن کریم را مطالعه کنیم.

وی با بیان اینکه قرآن علاج مشکلات فردی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و نسخه شفابخش دردهای جوامع بشری است، تصریح کرد: اگر به دستورالعمل‌های قرآنی عمل کنیم قطعاً در زندگی سازمانی، خانوادگی، فردی و اجتماعی برکات آن را مشاهده خواهیم کرد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی با تاکید بر اینکه باید به سبک زندگی قرآنی برگردیم و از ارزش‌های قرآنی تمسک جوییم، افزود: قرآن به‌طور مستقیم از سوی خداوند متعال به پیامبر اکرم (ص)، و به‌طور غیرمستقیم به همه انسان‌های دنیا خطاب شده است و در واقع نامه‌ای است از سمت و سوی خدا به همه افراد و جوامع انسانی.

وی گفت: امام صادق می‌فرمایند: سزاوار است هر انسان مسلمان اعم از زن و مرد روزانه ۵۰ آیه از کلام الله مجید را تلاوت کند و در آن تدبر و تعقل کنند و بر آن دقت نظر داشته باشد و البته قرآن نیز در آیات متعددی ما را به خواندن و تدبر این کتاب آسمانی دعوت کرده‌ است.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش با بیان اینکه در روایات متعددی به اهمیت و جایگاه ویژه قرآن توجه شده است، تاکید کرد: انسان طبق آموزه‌های اسلامی باید هر مقدار که توان دارد از گنجینه عظیم معنوی قرآن بهره ببرد.

وی با اشاره به اینکه هیچ راهی برای عاقبت به خیر شدن انسان جز تمسک به قرآن وجود ندارد، افزود: تنها راه دستیابی به خیر دنیا و آخرت و تمامی خوبی‌ها تمسک به قرآن است و اگر غیر از این راهی وجود داشت خداوند آن را به پیامبرش نشان می‌داد.

حجت‌الاسلام محمدحسنی خاطرنشان کرد: قرآن شفا است و هر آنچه انسان نیاز دارد در قرآن برای او ارائه شده است، پیروزی در دنیا و آخرت و راه رسم زندگی و کمال انسان همه در قرآن ارائه شده است و جوانان ما اگر می‌خواهند زندگی مشترک آرامی داشته باشند باید روابط خانوادگی فردی و خانوادگی خود را براساس آموزه‌های  قرآنی تنظیم کنند؛ چراکه قرآن مسیر نورانی  رسیدن به خیرات را برای ما نزدیک کرده است.

وی یکی از راه‌های تمسک به قرآن کریم را شرکت در مراسمات قرآنی عنوان کرد و افزود: افرادی که خود را در معرض نورانیت قرآن قرار می‌دهند قطعاً مورد عنایت الهی قرار می گیرند.

همچنین حجت‌الاسلام صنعت‌پور امیری رئیس اداره عقیدتی سیاسی ستاد ارتش در بخشی از این مراسم عنوان کرد: خداوند را شاکریم که به ما توفیق خدمتگزاری به قرآن کریم را داده است به طوریکه حتی در این اوضاع کرونایی  آمار شرکت کنندگان مسابقات قرآنی ما نسبت به سال قبل رشد محسوسی داشته است؛ از همه همکاران خانواده‌ها کمال تشکر را دارم که در حوزه فعالیت‌های قرآنی زحمات قابل توجهی کشیدند.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها