معاون رسانه‌ای اداره‌کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

خبرگزاری دفاع مقدس در آگاهی‌بخشی به جامعه رسالت سنگینی را بر عهده دارد

افشین تحفه‌گر گفت: با وجود توانمندی بالقوه رسانه‌ای استان خراسان رضوی، خبرگزاری دفاع مقدس می‌تواند حلقه واسط برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی جامعه در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت باشد.
کد خبر: ۴۲۵۱۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۹ - 05November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، نشست هم‌اندیشی با هدف افزایش تعاملات و ارتقا کمی و کیفی حوزه اثرگذاری خبرگزاری دفاع مقدس خراسان رضوی با حضور «افشین تحفه‌گر» معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی، «سفیدیان» مشاور اجرایی معاونت فرهنگی، «سمیع» سرپرست اداره تبلیغات و رسانه و «علیرضا دهقان» سرپرست نمایندگی خبرگزاری دفاع مقدس استان برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علیرضا دهقان گزارشی از روند فعالیت‌های خبرگزاری دفاع مقدس استان ارائه کرد و در ادامه خواستار همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری کارگاه‌ آموزشی خبرنگاران، حضور خبرگزاری دفاع مقدس در قرارگاه رسانه‌ای استان و برقراری ارتباط با دانشکده خبر شد.

تحفه‌گر در این نشست اظهار داشت: دفاع مقدس پشتوانه نظام مقدس جمهوری اسلامی است و باید برای انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید از هیچ تلاشی دریغ نکرد.

وی افزود: امروز اقشار مختلف مردم از طریق گوشی همراه در فضای مجازی فعال هستند و این بستر مناسبی برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس به شمار می‌رود؛ بر همین اساس باید از همه ظرفیت‌ها برای استفاده از این فرصت بهره برد.

این مسئول به نقش خراسان در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: به واسطه تعداد یگان‌هایی که از خراسان در دفاع مقدس داشتند این استان نقش مهم و بسزایی در خلق این حماسه ماندگار ایفا کرد؛ لذا خبرگزاری دفاع مقدس استان باید این با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای این نقش را تبیین کند.

معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی تأکید کرد: با توجه به اینکه خبرگزاری دفاع مقدس فعالیت رسمی خود را به تازگی آغاز کرده است؛ لذا کنگره 18 هزار شهید استان بهترین فرصت برای معرفی خبرگزاری دفاع مقدس استان است.

تحفه‌گر در ادامه به نقش مؤثر رسانه در فرهنگ‌سازی و ارتقا سواد رسانه تأکید کرد و گفت: استان خراسان رضوی با وجود بیش از 460 نشریه فعال آنلاین و برخط و خبرنگاران فعال و پیشگام در عرصه رسانه، در صف مقدم تولید خبر در رسانه‌های کشور بوده و حضور پیشکسوتان و جوانان در این عرصه باهمدلی، نقش بی‌بدیلی را در تولید محتوای رسانه‌ای رقم زده است. با وجود توانمندی بالقوه رسانه‌ای استان خراسان رضوی، خبرگزاری دفاع مقدس می‌تواند حلقه واسط برای آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی جامعه در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت باشد.

وی در پایان گفت: آثار ارزشمند فرهنگی و هنری که در عرصه دفاع مقدس توسط اصحاب فرهنگ و هنر استان انجام تولید شده در نوع خود بی‌نظیر است و برای انتقال پیام دفاع مقدس می‌توان از تجربیات هنرمندان بهره‌مند شد.

در این جلسه در خصوص همکاری و تعامل در حوزه خبر و رسانه و برگزاری کلاس‌های آموزشی، ارتباط در انتشار اخبار فرهنگی و دفاع مقدس بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها