رئیس فراکسیون زنان مجلس:

مطالبات جوامع ذینفع در قانون‌گذاری مؤثر است/ پبگیر قانونی شدن تأمین امنیت زنان هستیم

«فاطمه قاسم‌پور» گفت: دختران جوان برای فراکسیون زنان مجلس یکی از جوامع ذینفع هستند که حتما مطالبات‌شان در قانون‌گذاری موثر خواهد بود.
کد خبر: ۴۲۵۱۲۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۶ - 05November 2020

مطالبات جوامع ذینفع در قانون‌گذاری مؤثر است/ پبگیر قانونی شدن تأمین امنیت زنان هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «فاطمه قاسم‌پور» رئیس فراکسیون زنان مجلس امروز در حاشیه نشست تخصصی مطالبه‌گری هسته‌های بسیج دانشجویی مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: لایحه تأمین امنیت زنان هنوز به مجلس ارسال نشده است و ما پیگیر ارسال آن بودیم و تیرماه نامه‌ای به معاون امور زنان رئیس جمهور ارسال کردیم که ظرف مدت یک ماه به مجلس ارسال شود.

وی افزود: این لایحه را در جلسه حضوری در مجلس با حضور معاون امور زنان در مجلس هم پیگیر شدیم تا هر چه سریع‌تر به مجلس ارسال کنند تا زمینه فرایند قانونی شدن تأمین امنیت زنان زودتر اتفاق بیفتد ولی متاسفانه تاکنون به مجلس ارسال نشد.

قاسم‌پور ادامه داد: زمانی که این لایحه در قوه قضائیه بررسی می‌شد خود معاونت زنان هم نقش فعال داشته و قاعدتا خروجی قوه قضائیه خروجی قابل قبولی است و نیازی به معطل شدن خروجی قوه قضائیه تاکنون نبوده است و مجلس آن را مطالبه‌گری می‌کند.

وی افزود: شنیدن نظرات و مباحثی که دختران دانشجو طرح می‌کنند در قانون‌گذاری خیلی موثر است؛ چون قرار است مطالبات جامعه ذینفع در قانون‌گذاری مورد توجه قرار بگیرد و دختران جوان برای فراکسیون زنان یکی از جوامع ذینفعی هستند که حتما این دغدغه‌ها و مسائل‌شان در قانون‌گذاری موثر خواهد بود.

قاسم‌پور ادامه داد: یک سری از قوانین ما قوانین جاری و ساری کشور است قاعدتا قوانینی هستند که در حال اجرا هستند و بعضی از آنها باید بازنگری بشود و برخی نیاز به اصلاح و تنقیح دارد.

رئیس فراکسیون زنان مجلس افزود: در همه این زمینه‌ها ما با معاونت قوانین مجلس گفت‌وگو داشتیم که هم تنقیح قوانین انجام بشود و هم بازنگری بعضی قوانین را داشته باشیم.

وی ادامه داد: قانون حمایت خانواده یک قانون جامع در حمایت از خانواده است ولی هم قوه قضائیه نسبت به این قانون بازنگری انجام می‌دهد هم مجلس در کارگروه مشورتی خود موارد خلا و بازنگری را احصاء می‌کند.

قاسم‌پور افزود: طرح جوانی جمعیت وقتی که برای اجرایی شدن مورد توجه قرار گرفت ضمانت اجرایی جدی برای این قانون مطرح شد که به قانون تبدیل بشود و در صورت اجرا نشدن دستگاه‌ها و کارفرمایان باید پاسخگو باشند و هم اینکه تسهیلاتی به کارفرما دادیم که زنان از مرخصی زایمان و تسهیلات شاغل بودن برخوردار بشوند که این تسهیلات در طرح جوانی جمعیت دیده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار