توصیه دانش‌آموز شهید مرتضی چرمچی به مسئولین؛

اختلافات عقیدتی را بین خودتان حل کنید

دانش‌آموز شهید مرتضی چرمچی در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: یک خواهش از رؤسای مملکت دارم اگر نمی‌خواهید خون شهدا پایمال شود و شهدا از شما راضی باشند این مقدار کمی که اختلاف عقیدتی دارید در بین خود حل کنید.
کد خبر: ۴۲۵۱۳۱
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۲ - 06November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، شهید «مرتضی چرمچی» در سوم شهریور 1344، در شهرستان مشهد به دنیا آمد. تا دوم متوسطه در رشته انسانی درس خواند.

با شروع جنگ تحمیلی از سوی بسیج در جبهه حضور یافت. یازدهم شهریور 1360، با سمت آرپی‌جی‌زن در ارتفاعات ‌الله‌اکبر به شهادت رسید و پیکر مطهرش در منطقه باقی‌ ماند و نامش جزو شهدای جاویدالاثر قرار گرفت.

وصیت‌نامه دانش‌آموز شهید مرتضی چرمچی

بسم رب‌الشهداءوالصدیقین

من مرتضی چرمچی فرزند کریم متولد سال 1344 شماره شناسنامه 5411 صادره از مشهد و در سلامت کامل این وصیت‌نامه را نوشتم. اگر من انشاءالله شهید شدم مرا در قبرستان شهدا «بهشت رضا» دفن کنید. بعد از شهادت من تعزیه نگیرید و گریه نکنید. شیرینی در بین مستضعفان پخش کنید و به مادر و پدرم تسلیت نگویید بلکه تبریک و تهنیت بگویید.

من متولد 1344 هستم ولی عشق به شهادت و عشق به اسلام باعث شد من فتوکپی شناسنامه‌ام را 2 سال بزرگتر کنم تا سنم برای اعزام به جبهه کافی باشد و پدر و مادر و مربی من در این موضوع هیچ دخالتی نداشتند.

پدر عزیزم برای من یک سال نماز بخوانید و 30 روز هم روزه بگیرید یا بدهید برایم بگیرند پدرجان شما و مادرم و خواهر و برادرهایم از من راضی باشید به خانم جان و عموهایم بگویید از من راضی باشند و مرا حلال کنند.

این پیام یکی از فرزندان این آب و خاک است. بنام مرتضی چرمچی، من از ملت چند خواهش کوچک دارم.

من از این ملت می‌خواهم که همواره بفکر خدا باشند و فقط در راه اسلام قدم بگذارند و به گفته‌های امام امت خمینی بت‌شکن گوش فرادهند و اوامر ایشان را اطاعت کنند که اطاعت از ایشان اطاعت از امام زمان است.

خواهش دیگر من این است که وحدت کلمه را حفظ کنند و در مقابل این گروه‌های توخالی مزدور شرق و غرب بایستد و با مشت محکم بر دهان تمام این یاوه‌گویان مزدور بکوبند.

یک خواهش دیگر من از رؤسای مملکت دارم اگر نمی‌خواهید خون شهدا پایمال شود و شهدا از شما راضی باشند این مقدار کمی که اختلاف عقیدتی دارید در بین خود حل کنید چون اگر شما اختلاف عقیدتی یا شخصی داشته باشید خبرگزاری‌های امپریالیستی و کمونیستی و مخالفین انقلاب اسلامی ما آنقدر این خبر را بزرگ می‌کنند که ایجاد تفرقه شدید کند و انقلاب اسلامی ما را بدنام نموده و از هم بپاشد.

از امام امت و ملت مسلمان ایران طلب رضایت می‌کنم و التماس دعا دارم. امیدوارم که لیاقت و سعادت آن را داشته باشم که خون من با خون پاک شهداء اسلام مخلوط شود و جزء شهدا حقیقی اسلام باشم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها