هشدار مسکو درخصوص عواقب انتقال تروریست‌ها از غرب آسیا به قره‌باغ

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه هشدار داد، انتقال تروریست‌ها از غرب آسیا به قره‌باغ می‌تواند به تسلط آن‌ها بر مناطقی در جنوب قفقاز منجر شود
کد خبر: ۴۲۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲ - 05November 2020

هشدار مسکو درخصوص عواقب انتقال تروریست‌ها از غرب آسیا به قره‌باغبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‎پرس، «ماریا زاخاروا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه درخصوص عواقب انتقال تروریست‌ها از غرب آسیا به جنوب قفقاز هشدار داد.

زاخاروا در نشستی خبری گفت: «بر اساس اطلاعات رسیده، در حال حاضر انتقال اعضای سازمان‌های تروریستی بین‌المللی از خاورمیانه به قره‌باغ، در حال انجام است؛ افرادی که دستشان به خون آغشته است».

سخنگوی دستگاه دیپلماسی روسیه افزود: «از مزدوران افراط‌گرا صحبت می‌کنیم. از آنجا که چنین تحولاتی خطر ایجاد مناطق تحت تسلط آن‌ها، اینبار در قفقاز جنوبی را به دنبال دارد، نمی‌تواند در این خصوص ابراز نگرانی نکرد».

پیش‌تر «سرگئی لاوروف»، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه روزنامه‌ای روسی از دیگر کشور‌ها از جمله ترکیه خواست از قدرت خود استفاده کنند تا از اعزام مزدور به این منطقه خودداری شود. به گفته او، در منطقه مورد مناقشه قره باغ، حدود دو هزار مزدور وجود دارد.

این اظهارات در حالی مطرح شده که «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه نیز اخیراً انتقال شبه نظامیان مورد حمایت ترکیه به منطقه قره باغ را تایید کرده بود.

بشار اسد با مقصر دانستن «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه در آغاز دوباره تنش‌ها در قره باغ گفته بود، ترکیه از ترویست‌هایی که در سوریه و سایر کشور‌ها هستند در درگیری میان ارمنستان و آذربایجان در قره باغ استفاده می‌کند.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان بیش از یک ماه است که در منطقه قره‌باغ کوهستانی وارد یک درگیری نظامی شده‌اند.

طی این مدت سه بار بر سر توقف درگیری‌ها و آتش‌بس انسانی توافق کردند که دو بار در مسکو بود و بار سوم در واشنگتن و با وساطت طرف آمریکایی حاصل شد، اما هر بار این توافق نقض و درگیری از سر گرفته شده است.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها