چهل‌سالگی سرو/ یادداشت

«انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»؛ دو لبه قیچی قطع رشته حیات نظام سلطه

انقلاب اسلامی و در پی آن، دفاع مقدس، دو لبه قیچی‌ای بودند که رشته حیات نظام سلطه را بریده و زوال و نابودی آن را رقم زدند. زوالی که سرنوشت محتوم همه ظالمان و زورگویان است.
کد خبر: ۴۲۵۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۰ - 07November 2020

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس ـ حامد افروغ؛ وقتی جنگ به ایران و انقلاب نوپایش تحمیل شد، آواری از مظلومانگی و دلتنگ بر سر ایرانیان خراب شد. حسی که فقط به جرم آزادگی به آنها تحمیل شد تا شاید از رهگذر القای آن، جهان استکبار به آرزوهایش رسیده و شاه‌مهره برده‌هایش را بتواند حفظ کند؛ اما آن روز ملت ایران با استقامت ورزیدن در راه خدا و مقاومت کردن در برابر ظلم ظالمان، بامید آینده‌ای روشن و آزادگی از یوغ هر کسی جز خدا، با تمام دنیای زر و زور و تزویر روبرو شد.

جوانان بسیاری در این مسیر طاقت‌فرسا جان شیرین خود را فدا کردند و ضمانت دادند تا کسانی هستند که برای حق جان‌فشانی کنند، هرگز این مسیر بی یارو یاور باقی نمی‌ماند. اما در مقابل جهان سلطه، سرمست از زورمندی خود، هر بار به شکلی دیگر اراده‌اش را به این مردم شریف تحمیل کرد. هجمه و القای شبهه به داشته‌های فرهنگی و تاریخی ملی ایرانیان، دزدیدن اموال و مسدودسازی آنها در سطح جهان و حتی تحریم داروهای حیاتی بیماران این سرزمین، از جمله اقداماتش برای به زانو درآوردن این ملت بود.

آن روز‌ها کسی فکر نمی‌کرد که این دیو چند سر که با مکیدن خون ملت‌های گوناگون در پهنه تاریخ، زوال و افولی رادر پیش داشته باشد؛ مع‌الوصف انقلاب اسلامی چون ریگی که در دهان افتد و دندان‌های پوسیده را رسوا کند، پوسیدگی امپراتوری پوشالین جهان غرب را برای همه عیان کرد، خصوصا آنجا که در ان شرایط خفقان جهانی و تنگنای ایران، حضرت امام راحل فرمودند«آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند» البته که آمریکا هر غلطی که توانست کرد و همه تیرهای ترکشش را رها ساخت اما پشتوانه آن فرمایش، اراده پولادین ملت ایران و وفای عهد ذات حضرت حق در حمایت از مظلومان اراده‌مند بود که تمام آن مکاید و دسیسه‌ها را خنثی ساخت و چون بومرنگی اثرات وضعی آنها را به خود دنیای استکبار بازگرداند، اثراتی که امروز چهره خود را عیان کرده و مستکبرین را تا خرخره در گل نشانده است.

انقلاب اسلامی و در پی آن، دفاع مقدس، دو لبه قیچی‌ای بودند که رشته حیات نظام سلطه را بریده و زوال و نابودی آن را رقم زدند. زوالی که سرنوشت محتوم همه ظالمان و زورگویان است. وقایع امروز آمریکا و اروپا که حاکی از بیداری روزافزون ملت‌های ستمدیده خود آنهاست و خبر از شکسته شدن تخم مرغ بیداری جهانی از درون می‌دهد، نویدبخش زمینه‌سازی انقلاب جهانی مردی است که انقلاب اسلامی در استقبال از قدوم مبارک او به وقوع پیوست.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها