نگاهی به زندگی‌نامه شهید «پرویز حاج حسنی»

شهید «پرویز حاج حسنی» با آغاز جنگ تحمیلی از طریق لشکر عاشورا راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و در تاریخ پنجم آذرماه 1369 حین دفاع از خاک میهن اسلامی به شهادت رسید.
کد خبر: ۴۲۵۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۰ - 08November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «پرویز حاج حسنی» در 30 آبان‌ماه 1340 در تبریز چشم به جهان گشود. وی با آغاز جنگ تحمیلی از طریق لشکر عاشورا راهی جبهه‌های حق علیه باطل شد و در تاریخ پنجم آذرماه 1369 حین دفاع از خاک میهن اسلامی به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

در آخرین روز از آبان‌ماه 1340 در شهر تبریز در یک خانواده مذهبی و پرجمعیت پسری به دنیا آمد که نام او را پرویز گذاشتند. وی ملقب به نام محمد بود و در خانه محمد صدا می‌کردند و دارای سه برادر و دو خواهر بود و دومین فرزند خانواده بود.

در دوران کودکی، به همراه خواهر و برادران خود مشغول بازی و شیطنت کودکانه بود و در سن هفت سالگی برای کسب علم و دانش وارد مدرسه ابتدایی شده و تا دیپلم ادامه تحصیل داد و رشته برق را برگزید. از لحاظ اخلاق و رفتار عالی بود و در خانه و خانواده تک بود.

پسری مهربان و دل‌نازک بود و دائم دست پدر و مادرش را می‌بوسید و مادرش نیز همیشه شکایت می‌کرد و ناراحت می‌شد که پسرم مگر من و پدرت رئیس تو هستیم که ین کار را می‌کنی و در جواب می‌گفت که بوسه به دست پدر و مادر زدن نوعی عبادت است و شما مرا برای من خیلی زحمت کشیده‌اید و به اینجا رسانده‌اید.

در مسجدها و مراسم عزاداری‌ها حضوری فعال داشت و در مسجد طالقانی به بچه‌های کوچک قرآن یاد می‌داد. پس از پایان تحصیلات به استخدام اداره مخابرات درآمد و از طریق لشکر عاشورا راهیی جبهه شد.

این شهید والامقام سرانجام در پنجم آذرماه 1365 در حمله هوایی در دزفول به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار