فرمانده هوانیروز ارتش:

آماده نصب سامانه‌های دید در شب بالگرد‌ها برای کشور‌های دوست هستیم

امیر قربانی گفت: امروز آماده هستیم برای بالگرد‌های هر نیرو و سازمان و حتی کشور‌های اسلامی دوست و برادر سامانه دید در شب نصب کنیم.
کد خبر: ۴۲۵۴۴۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ - 08November 2020

آماده نصب سامانه‌های دید در شب بالگرد‌ها برای کشور‌های دوست هستیمبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، امیر سرتیپ دوم خلبان «یوسف قربانی» فرمانده هوانیروز ارتش در گفت‌وگویی اظهار داشت: امروز ناوگان عظیم بالگردی هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی در حوزه توان رزمی و قدرت بازدارندگی به عنوان قدرت برتر خاورمیانه محسوب می‌شود.

فرمانده هوانیروز خاطرنشان کرد:ددر بحث قطعه سازی توانستیم نهضت قطعه سازی که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بود، را ایجاد کنیم و ۵۰۰ نوع قطعه در هوانیروز ساخته می‌شود که بر روی بالگرد‌ها نصب شده است.

امیر قربانی نصب سامانه دید در شب را یکی از پروژه‌های هوانیروز عنوان کرد و گفت: یکی از کار‌هایی که برای نخستین بار در کشور و منطقه خاورمیانه توسط متخصصین و خلبانان و پرسنل فنی هوانیروز و شرکت‌های دانش بنیان به صورت یک مجموعه اجرا شد، نصب سامانه دید در شب بر روی بالگرد‌ها و تست آن در رزمایش‌ها و تمرینات شبانه در مناطق عملیاتی بود.

وی افزود: امروز آماده ارائه و نصب این سامانه برای هر نیرو و سازمان دیگر و حتی کشور‌های اسلامی، دوست و برادر هستیم که البته در این زمینه صحبت‌هایی هم شده است.

فرمانده هوانیروز ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به دستاورد‌های هوانیروز در زمینه سامانه‌ها و موشک‌های نقطه زن هم گفت: امروز سامانه‌های نوین و به روزی که روی بالگرد‌های دنیا نصب است، روی بالگرد‌های هوانیروز نصب شده و در این زمینه آماده پشتیبانی از نیرو‌های مسلح در هر نوع ماموریت و عملیاتی هستیم.

امیر قربانی با اشاره به اقدامات هوانیروز برای اورهال کردن بالگرد‌ها گفت: اورهال کردن بالگرد‌ها کار سنگینی بود که با حمایت‌های فرمانده نیروی زمینی ارتش و سلسله مراتب فرماندهی امروز به جایی رسیدیم که تمام تعمیرات بالگرد‌ها توسط متخصصین هوانیروز انجام می‌شود.

وی درباره ساخت بالگرد ملی هم گفت: با توجه به دستور رهبر معظم که گفتند باید بالگرد ملی ساخته شود، طراحی‌ها انجام شده و با دستور فرمانده نیروی زمینی ارتش این کار در حال انجام است و در آینده‌ای نزدیک نخستین بالگرد ملی را خواهیم ساخت.

این مقام نظامی کشورمان با بیان این که در تامین قطعات نیازی به واردات نداریم و حتی می‌توانیم به کشور‌های اسلامی و دوست کمک کنیم، افزود: هوانیروز عراق اخیرا بازدیدی از هوانیروز ما داشتند و قرار شد ما هم بازدید متقابلی داشته باشیم.

فرمانده هوانیروز ارتش خاطرنشان کرد: طرف عراقی خیلی مایل بود که از قطعات ما خریداری کند و سامانه‌های دید در شب تولید کشورمان روی بالگرد‌های آن‌ها نصب شود.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها