فرمانده سپاه قدس گیلان:

فرهنگ اسلامی ایرانی الگوی تمامی ملت‌های آزادی‌خواه شده است

سردار محمد عبدالله پور با اشاره به فرهنگ غنی جمهوری اسلامی ایران، گفت: امروز فرهنگ اسلامی ایرانی در بین تمامی ملت‌های آزادی‌خواه گسترش پیدا کرده به‌ همین دلیل کشورهای غربی به‌ دنبال نفوذ فرهنگی در جامعه هستند.
کد خبر: ۴۲۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۰ - 08November 2020

فرهنگ اسلامی ایرانی الگوی تمامی ملت‌های آزادی‌خواه شده استبه گزارش دفاع‌پرس از رشت، سردار «محمد عبدالله‌پور» فرمانده سپاه قدس گیلان امروز در دیدار با خانواده شهیدان «قربانعلی و اسماعیل رنجبر» در شهرستان «آستانه اشرفیه» اظهار داشت: انقلاب اسلامی، ماندگاری و استقلال خود را مدیون خون پاک شهیدان و خانواده معزز شهدا است که با الگوگیری از حضرت زینب‌ (س) باعث حفظ انقلاب شدند.

فرمانده سپاه قدس گیلان ضمن قدردانی از ایثار و فداکاری‌ خانواده‌های معزز شهدا در دوران دفاع مقدس تصریح کرد: شهدا در تمام این سال‌ها و در صحنه‌ها و بزنگاه‌های حساس به کمک این ملت آمدند و امروز لازم است که فرهنگ ایثار و شهادت در بین نسل جوان گسترش یافته و مورد توجه باشد.

وی با اشاره به ضرورت توجه متولیان به امر گسترش فرهنگ ایثار و شهادت بین نسل جوان تاکید کرد: استکبار جهانی امروز به‌ دنبال نفوذ فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران است.

عبدالله پور با اشاره به فرهنگ غنی جمهوری اسلامی ایران، خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ اسلامی ایرانی در بین تمامی ملت‌های آزادی‌خواه گسترش پیدا کرده به‌ همین دلیل کشورهای غربی به‌ دنبال نفوذ فرهنگی در جامعه هستند.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی در تمام این سال‌ها انواع و اقسام تحریم‌ها را علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران اِعمال کردند اما مردم با تبعیت از راه شهدا و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب کشور را به‌ سمت موفقیت سوق دادند افزود: خانواده شهدا پیام‌آور انقلاب هستند.

شهید «قربانعلی رنجبر» شانزدهم ارديبهشت 1345، در روستای «دهبنه» از توابع شهرستان «لاهيجان» به دنيا آمد. پدرش «ناصر» نجار بود و مادرش «صفيه» نام داشت. تا پايان دوره متوسطه در رشته اقتصاد اجتماعی درس خواند و ديپلم گرفت. طلبه علوم دينی و حوزوی بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. بيست و سوم دی 1365، با سِمَت آر پی جی زن در «شلمچه» بر اثر اصابت تركش به سر، شهيد شد. مزار وی در شهرستان «آستانه‌اشرفيه» قرار دارد

شهید «اسماعیل رنجبر» پانزدهم ارديبهشت 1349، در روستای «دهبنه» از توابع شهرستان لاهيجان ديده به جهان گشود. دانش آموز اول راهنمايی بود. به عنوان بسيجی در جبهه حضور يافت. چهارم اسفند 1362، با سِمَت آر پی جی زن در دهلران توسط نيروهای عراقی بر اثر اصابت تركش خمپاره به سر، گردن و دست، شهيد شد. مزار وی در گلزار شهدای شهرستان «آستانه‌اشرفيه» قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار