مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

رسالت فرزندان شهدا کمتر از رسالت پدران شهیدشان نیست

سردار عباس یوسفی خطاب به فرزند مدافع حرم علی‌محمد قربانی گفت: رسالت شما کمتر از رسالت پدر شهیدتان نیست. امروزه جنگ با کشور ایران اسلامی وارد ابعاد تازه و پیچیده تری شده است و این شما جوانان و فرزندان شهدا هستید که باید قدم در راه ایثارگری های نسل ما بگذارید.
کد خبر: ۴۲۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۷ - 08November 2020

رسالت فرزندان شهدا کمتر از رسالت پدران شهیدشان نیست

به گزارش خبرنگار دفاع‎‌پرس از اهواز، سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان امروز با حضور در منزل شهید مدافع حرم «علی‌محمد قربانی» با خانواده وی دیدار و گفت و گو کرد.

وی در این دیدار صمیمانه، شهادت را قله افتخار بشریت و بهترین نوع هجرت از جهان هستی دانست و اظهار داشت: لیاقت شهادت افتخاری است که نصیب ما نشد اما چه سعادتی بالاتر از این که با ده ها و صدها شهید فرهیخته همچون شهید قربانی ارتباط داشته و از آن ها درس معرفت آموختیم.

سردار یوسفی خطاب به فرزندان شهید، افزود: رسالت شما کمتر از رسالت پدر شهیدتان نیست. امروزه جنگ با کشور ایران اسلامی وارد ابعاد تازه و پیچیده تری شده است و این شما جوانان و فرزندان شهدا هستید که باید قدم در راه ایثارگری های نسل ما بگذارید.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان گفت: شهید قربانی شخصیت بارزی بودند که هر چه از او بگوییم و بنویسیم کم است و البته رسالت ما هم در همین است که با زبان ها و شیوه های مختلف راه و سلوک شهدا و رزمندگان را به نسل های بعدی انتقال دهیم و حداقل ترین کار این است که خدمت خانواده معظم شهدا برسیم و ابراز شرمندگی کنیم.

شهید «علی محمد قربانی» در سال 1345 در یکی از روستاهای توابع شهرستان اندیمشک در شمال استان خوزستان متولد و با ورود به سن نوجوانی و اوج مبارزات مردمی علیه رژیم طاغوت، مجاهد راه امام راحل(ره) در مسیر سخت و ماندگار مبارزه شد.

وی پس از آغاز جنگ تحمیلی با ولایت و راه امام (ره)  تجدید بیعت کرد و پس از آن  به عنوان یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس در عملیات‌های مختلف حضور یافت و دشمن را با شجاعت و شهامت بی نظیر خود با شکست‌های متعدد به عقب راند.

شهید قربانی از زمان تشکیل گردان میثم تا تشکیل گردان حمزه اندیمشک، به عنوان فرمانده در تمام پدافندی‌ها حماسه آفرینی کرد و پس از اتمام جنگ تحمیلی در عرصه  ترویج و توسعه فرهنگ اسلامی و ورزش همگانی اندیمشک و استان خوزستان حضور یافت و از پست و زندگی و مال دنیا دوری کرد و سرانجام در بهمن ماه 1394 فاتح نبل و الزهرا به آرزوی خود رسید و در راه اهل بیت (ع) و دفاع از حرمین شریفین به مقام والای شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها