مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان قم در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

نصب یادمان‌ها راهکاری برای تعظیم شعائر انقلاب است

حجت الاسلام علی لقمانپور گفت: نصب یادمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در واقع جلوگیری از تحریف و تغییر و فراموشی حماسه‌ها و راهکاری برای تعظیم شعائر انقلاب است.
کد خبر: ۴۲۵۵۳۲
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ - 08November 2020

نصب یادمان‌ها راهکاری برای تعظیم شعائر انقلاب استحجت الاسلام «علی لقمانپور» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در قم اظهار داشت: اصولا یادمان‌ها مکان‌هایی هستند که به رویداد مهم حماسی و یا عملیاتی در دوران دفاع مقدس و یا شخصیت‌هایی که به شهادت رسیده اند، مرتبط می‌شوند.

وی افزود: معرفی خباثت دشمنان اسلام و ایران اسلامی و همچنین مظلومیت کسانی که مورد هجوم دشمنان قرار گرفته اند و نیز حفظ حریم و محدوده و آثار سرزمینی رویداد حماسی و جلوگیری از تحریف و تغییر و فراموشی آن نکته‌ای است که در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بایستی مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم شناساندن مکان مرتبط با یادمان و نقش الگویی شهدا به جوانان و عموم مردم را دلیل دیگری بر اهمیت نصب یادمان‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: نصب یادمان‌ها در واقع یک نوع یادآوری است برای پاسداشت شهدا و خانواده‌های بزرگوار آنان و همچنین قدردانی از حماسه سازان دفاع مقدس و انقلاب و راهکاری برای جلوگیری از فراموش شدن حماسه هاست.

وی تعظیم شعائر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را دلیل دیگری بر ضرورت نصب یادمان‌ها عنوان کرد و ادامه داد: اگر بخواهیم آرمان و راه شهدا را معرفی کرده و ادامه دهیم باید نشانی از آنان داشته باشیم که همواره در معرض دید باشد و یکی از آن نشانه ها، یادمان‌ها هستند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها