چهل‌سالگی سرو/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی:

لازمه حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی، ترویج فرهنگ دفاع مقدس است

حجت­‌الاسلام احمدزاده گفت: اگر فرهنگ دفاع مقدس که پیام‌آور ایثار، مقاومت و همدلی‌ست در جامعه ترویج شود ارزش‌های انقلاب اسلامی حفظ خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۵۵۷۷
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۶ - 09November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی با حجت‌الاسلام‌ «محمد احمدزاده» مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان دیدار و گفت‌وگو کرد.

حجت‌الاسلام احمدزاده در این دیدار با بیان اینکه حیات و زندگی ما مدیون شهداست، اظهار داشت: اگر فرهنگ دفاع مقدس که پیام‌آور ایثار، مقاومت و همدلی‌ست در جامعه ترویج شود ارزش‌های انقلاب اسلامی حفظ خواهد شد.

وی افزود: اگر امروز در جامعه با برخی مشکلات مواجه هستیم به دلیل فراموشی و یا فاصله گرفتن از فرهنگ مقاومت و شهادت است؛ بر همین اساس باید از همه ظرفیت‌ها برای نشر ارزش‌های دفاع مقدس که ایران اسلامی را در برابر تهدیدات و ناهنجاری‌ها بیمه خواهد کرد، استفاده کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با توجه به تذکر رهبر معظم انقلاب در خصوص گلزارهای شهدا، با پیگیری‌ها و انجام اقداماتی، گلزار شهدا در سطح بقاع متبرکه همچون امامزاده سید حمزه کاشمر دوباره احیا شدند.

احمدزاده افزود: تجلیل از 54 نفر از ائمه جماعات به عنوان پیشکسوتان دفاع مقدس استان و تقدیر از مادران شهدای مدافع حرم در سالروز ولادت حضرت زهرا (س) در یکی از بقاع متبرکه، از دیگر اقدامات اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

این مسئول گفت: خانواده دفاع مقدس که خانواده شهدا، ایثارگران و رزمندگان را در بر می‌گیرد ظرفیت عظیمی هستند که هنوز به خوبی از آن استفاده نشده؛ لذا با استفاده از این ظرفیت می‌توان گام‌های مؤثری در راستای ترویج فرهنگ جهاد و مقاومت برداشت.

احمدزاده در پایان آمادگی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خراسان رضوی را در برگزاری برنامه‌های فرهنگی در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس در بقاع متبرکه اعلام کرد.

توجه به گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس در بقاع متبرکه

سردار یوسفعلی‌زاده نیز در این دیدار با اشاره به چهلمین سالگرد دفاع مقدس ابراز داشت: برنامه‌های گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس از سوم خرداد آغاز شده و تا پایان سال‌جاری ادامه خواهد داشت.

وی افزود: برای پاسداشت این حماسه جاوید، همه دستگاه‌های استان باید نسبت به اجرای برنامه‌های ابلاغی از سوی ستاد گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس تا پایان سال‌جاری اقدام کنند و منطق اجرای همه برنامه‌ها، گرامیداشت این مناسبت ملی باشد.

این مسئول تصریح کرد: با توجه به فرارسیدن هفته بسیج و به منظور گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، در برنامه‌هایی که با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و یا از طریق فضای مجازی توسط اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی برگزار می‌شود باید این مهم به عنوان یک ضرورت مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان ضمن قدردانی از حرکت جهادی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان در بهسازی تصاویر فرماندهان شهید استان در مسیر جاده نیشابور، برگزاری مراسم نکوداشت پیشکسوتان جهاد و مقاومت را در اماکن مذهبی تا پایان سال‌جاری خواستار شد.

در این دیدار حجت‌الاسلام «جمال ایزدی» معاون فرهنگی اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه، «جواد حامدزاده» معاون فرهنگی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران، «سید نعمت‌الله سجادی» معاون ارشد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و «حبیب‌الله امیدخدا» مدیر روابط عمومی و تبلیغات اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس استان نیز حضور داشتند.

در این نشست در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین ادارات کل حفظ آثار دفاع مقدس و اوقاف و امور خیریه استان، فعال‌سازی انجمن خیرین به منظور جذب موقوفات و نذورات در راستای نشر ارزش‌های دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت و استفاده از بستر فضای مجازی بقاع متبرکه جهت نشر ارزش‌های دفاع مقدس تبادل نظر شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار