مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

آماده تبیین نقش ایثارگران و خانواده شهدای کویر تایر هستیم

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی به تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان اشاره کرد و گفت: دانشنامه دفاع مقدس به دنبال تدوین نقش مستند دستگاه‌‌ها در دفاع مقدس است و آمادگی داریم نقش ایثارگران و خانواده معزز شهدای کویر تایر را در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبیین نماییم.
کد خبر: ۴۲۵۶۴۵
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱ - 09November 2020

آماده تبیین نقش ایثارگران و خانواده شهدای کویر تایر هستیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی امروز در دیدار با مدیر عامل شرکت کویر تایر استان، اظهار داشت: شهدا با نثار جان خود درس دفاع از ارزش‌ها و ولایت‌مداری را به مردم و مسئولان آموختند.

وی حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و آرمان‌های شهدا را وظیفه‌ای همگانی دانست و بیان داشت: امنيت، آرامش و پيشرفت کشور را مدیون و مرهون خون شهدا، جانبازان، رزمندگان و صبر و استقامت خانواده‌های آنان هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی مطرح کرد: این استان در دوران هشت سال دفاع مقدس با حضور ۳۰ هزار رزمنده، دو هزار شهید، چهار هزار و ۳۰۰ جانباز و ۲۴۰ آزاده تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده است.

فلاحی به تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان اشاره و اعلام کرد: تاکنون ۵۰۰ مدخل برای دانشنامه دفاع مقدس خراسان جنوبی شناسایی شده و شناسایی ۲۰۰ مدخل دیگر نیز در دست اقدام است.

وی بیان داشت: این دانشنامه به دنبال تدوین نقش مستند دستگاه‌‌ها در دفاع مقدس است و آمادگی داریم نقش ایثارگران و خانواده معزز شهدای کویر تایر را نیز در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبیین نماییم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در بخش دیگری از سخنانش به ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان اشاره و تبیین کرد: اراضی اختصاص یافته به مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان ۳۲ هکتار است که از این میزان ۱۸ هکتار برای احداث فضای سبز، ۱۲ هکتار برای ابنیه و فضاهای کاری مانند فرهنگسرا، تالار و غیره است.

فلاحی تصریح کرد: عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با پیگیری‌های زیاد در استانداری، شهرداری و شورای اسلامی شهر بیرجند آغاز شد و به دستور «معتمدیان» استاندار سابق اعتباری هم به این امر تخصیص یافت.

وی خاطرنشان کرد: امید است با همکاری و همدلی همه سازمان‌ها و یگان‌های نظامی و انتظامی، شاهد پیشرفت در عملیات اجرایی احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار