سردار غیاثی‌‌راد:

خودسازی، باعث عزت شهدا شد

معاون فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب کشور گفت: شهدا به دنبال نام و نشان نبودند و راه گمنامی را در پیش گرفته بودند، اما به دلیل تهذیب نفس، گذشت و ایثاری که از خود نشان دادند، خداوند آنها را عزیز و معروف کرد.
کد خبر: ۴۲۵۶۹۴
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۹ - 09November 2020

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، سردار سرتیپ دوم پاسدار «داوود غیاثی‌‌راد» معاون فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب کشور به همراه حجت‌الاسلام‌ «حسین معصومی» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی با حضور در منزل شهید حجت‌الاسلام‌ «میرزا محمود تقی‌پور» با خانواده این شهید مدافع حرم دیدار کردند.

سردار غیاثی‌‌راد در این دیدار اظهار داشت: شهید محمود تقی‌پور که از دیار آقا علی ابن موسی الرضا (ع) است فقط مختص ایران اسلامی نیست و شخصیت جهانی دارد. معرفی این شهید والامقام در فضای مجازی توسط نیروهای جوان انقلابی باعث شده تا مردم در نقاط مختلف نسبت به این شهید والامقام شناخت پیدا کنند.

معاون فرهنگی رزمندگان غرب و شمال غرب کشور ضمن قدردانی از توجه ویژه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی به خانواده شهدای مدافع حرم، گفت: شهدا به دنبال نام و نشان نبودند و راه گمنامی را در پیش گرفته بودند، اما به دلیل تهذیب نفس، گذشت و ایثاری که انجام دادند، خداوند آنها را عزیز و معروف کرد.

وی در پایان با بیان اینکه شهدای مدافع حرم شهرت جهانی کسب کردند، ادامه داد: شهدای مدافع حرم شهرت بین‌المللی دارند. به شهید سلیمانی لقب جوانمرد داده‌اند که این شهرتی فراتر از ملی‌‌ست و در جهان شناخته شده است.

خانواده شهدا در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسزایی دارند

حجت‌الاسلام معصومی نیز در این دیدار ابراز داشت: سالانه برنامه‌های فرهنگی بسیار گسترده‌ای برگزار می‌شود و حضور فعال خانواده‌های شهدا و ایثارگران در این برنامه‌ها، می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش بسزایی داشته باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی افزود: خانواده شهید تقی‌پور پس از شهادت فرزند عزیزشان، فعالیت‌های فرهنگی اجتماعی مختلفی را انجام می‌دهند که علاوه بر کسب فیوضات معنوی، راه و روش زندگی کردن به سبک شهدا را با زبان هنر به جوانان آموزش می‌دهند.

وی در پایان گفت: نوع تربیت والدین باعث می‌شود شخصیت یک فرزند به گونه‌ای شکل گیرد که از او انسانی فداکار و باگذشت بسازد تا جایی که جان خود را فدای ارزش‌ها و آرمان‌ها کند. ویژگی‌های اخلاقی شهدا نشانگر آن است که، والدین بر اساس آموزه‌های دینی فرزندان خود را پرورش داده‌اند.

شهید حجت‌الاسلام‌ میرزا محمود تقی‌پور در 30 شهریور 1361 در گرگان متولد شد؛ وی در 19 آبان 1396 در دیرالزور سوریه به درجه رفیع شهادت نائل آمد و پیکر مطهرش در گلزار شهدای بهشت رضا مشهد به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار