نماینده مردم شهرکرد در مجلس:

معیشت مردم، مهم‌ترین دغدغه فعلی نمایندگان است

احمد راستینه، مهم‌ترین دغدغه فعلی نمایندگان را مباحث معیشتی و اقتصادی دانست.
کد خبر: ۴۲۵۷۳۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ - 10November 2020

معیشت مردم، مهم‌ترین دغدغه فعلی نمایندگان استبه گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‎پرس، احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس در گفت‌وگویی دغدغه فعلی نمایندگان را مباحث معیشتی و اقتصادی دانست و اظهار داشت: این مشکلات به خاطر ناکارآمدی مدیریتی و سو‌ءمدیریت‌ها است که بر مردم تحمیل شده است.

نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس ادامه داد: یکی از مصادیق ناکارآمدی این است که برخی از مسؤولان اقتصاد کشور را به انتخابات آمریکا وابسته کرده‌اند و ظرف چند روز گذشته تغییرات و نوسانات دلار و برخی از محصولات در داخل کشور از هیچ منطق اقتصادی تبعیت نمی‌کند.

وی خاطرنشان کرد: وقتی که اقتصاد را شرطی‌سازی می‌کنیم به دستان بیگانه می‌سپاریم و به آمدن یا نیامدن یک رئیس‌جمهور منوط می‌کنیم خوش خیالی و توهم بر سیاست خارجی ما را به نقطه‌ای می‌رساند که بعد از هفت سال که از برجام می‌گذرد و هزینه‌های سنگینی که به کشور به خاطر شرطی‌سازی اقتصاد تحمیل می‌شود باز هم در یک خوش خیالی مفرط به دنبال این هستیم که گره‌ها با برجام بر زمین مانده به دست رئیس‌جمهور جدید آمریکا باز شود.

راستینه افزود: این به معناست که متاسفانه جریان غرب گرای داخل کشور نمی‌خواهد از تجارب‌گران سنگی که در طول ۴۰ سال گذشته بر انقلاب ما رفته درس بگیرد.

سیاست‌گذاری مجلس برای عدم وابستگی اقتصاد به دلار

وی مهم‌ترین سیاست‌گذاری مجلس برای آینده اقتصاد را رهایی از وابستگی به دلار مطرح کرد و ادامه داد: با پرهیز از شرطی‌سازی اقتصاد و توجه به زیرساخت‌های تولید اقتصادی مبتنی بر استعداد‌ها و ظرفیت‌های بی‌نظیر کشور با توجه به گذشته انقلاب برای قوی شدن و حرکت به سمت استقلال پویا مبتنی بر داشته‌های درونی کشور می‌توانیم جهش تولید را به کشور بازگردانیم.

وی با اشاره به برنامه توسعه هفتم در مجلس گفت: با یک ریل گذاری درست و اصولی به جای نگاه به بیرون از کشور و به جای دل سپردن به انتخابات این کشور‌ها بر اساس ظرفیت‌های درونی کشور و البته تعامل سازنده با همسایگان تلاش خواهد کرد که چرخ‌های توسعه را به درستی برای آینده به حرکت درآورد.

حضور دلالان در شبکه اقتصادی کشور آسیب بزرگی است

راستینه حضور دلالان در شبکه اقتصادی را آسیب بزرگی دانست و اظهار کرد: با برگزاری جلسات متعدد به یک هم افزایی در حوزه نظارتی مخصوصا در بحث وزارت صمت دست پیدا کردیم، اما اساسا یکی از دلایلی که ظرفیت‌های نظارتی ما را تحت الشعاع قرار می‌دهد این است که مناسبات اقتصادی ما بر اساس یک سیستم منطقی و معقول حرکت نمی‌کند و رابطه بین تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و شبکه گسترده‌ی دلالان اساسا نظارت ما را دچار خدشه کرده است.

وی راهکار حل این معضل را حذف یا به حداقل رساندن این دلالان دانست و گفت: نظام سرمایه‌ای و پولی کشور مخصوصا در حوزه بورس باید به یک نظام شفاف مبتنی بر ارائه شفاف اطلاعات تبدیل شود.

راستینه در آخر از تشکیل شورا‌های پیشرفت و تعالی در شهر‌ها و روستا‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: به دنبال کشف نظام‌های واسطه و دلالی هستیم و از مردم درخواست می‌کنیم در صورتی که در نقطه‌ای شاهد این بودند که نظام دلالی در میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان وجود دارد این شبکه دلالی را به ما گزارش کنند تا در یک پیگیری منسجم واثر بخش آن شبکه دلالی را بی‌هویت و بی‌اثر کنیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار