مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی خبر داد؛

آموزش بیش از ۲۰۰ هزار سرباز در سال ۱۳۹۸

سردار موسی کمالی گفت: نیروهای مسلح با مشارکت دستگاه‌های غیر نظامی در دو بخش مهارت‌های تخصصی و عمومی بیش از ۲۲۰ هزار نفر را آموزش داده اند.
کد خبر: ۴۲۵۷۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۸ - 10November 2020

آموزش بیش از ۲۰۰ هزار سرباز در سال ۱۳۹۸به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‎پرس، سردار موسی کمالی مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی در گفت‌وگویی اظهار داشت: عملکرد سال ۱۳۹۸ قرارگاه در سالنامه مهارت ایران که از سوی دبیرخانه شورای عالی آموزش و تربیت فنی حرفه‌ای و مهارتی کشور انتشار یافته، درج شده است.

وی افزود: بر اساس این گزارش در سال ۱۳۹۸، نیرو‌های مسلح با مشارکت دستگاه‌های غیر نظامی در دو بخش مهارت‌های تخصصی و عمومی بیش از ۲۲۰ هزار نفر را آموزش داده‌اند که از این تعداد ۱۲۵هزار نفر آموزش تخصصی و ۹۴ هزار نفر آموزش‌های عمومی، کسب و کار، سبک زندگی، امداد و نجات را طی کرده‌اند.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی گفت: در بخش تخصصی تعداد حدود ۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر ارتش، ۳۲ هزار و۶۰۰ نفر سپاه، ۳۲ هزار و ۹۰۰ نفر ناجا، دو هزار ۳۰۰ نفر وزارت دفاع و ۳۶۶ نفر ستاد کل، آموزش دیده‌اند.

سردار کمالی بیان کرد: در بخش عمومی (کسب و کار، سبک زندگی، امداد و نجات و…) ارتش ۴۱ هزار و ۵۰۰ نفر، ناجا ۳۸ هزار و ۶۰۰ نفر، سپاه ۱۳ هزار و ۵۰۰ نفر، وزارت دفاع دو هزار و ۹۰۰ نفر آموزش داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: آموزش‌های تخصصی به تفکیک، فنی و حرفه‌ای ۴۷ هزار و ۱۰۰ نفر، جهاد کشاورزی ۶۴ هزار و ۷۰۰ نفر، ورزش و جوانان ۱۰ هزار نفر، ارتباطات و فناوری اطلاعات سه هزار و ۴۰۰ نفر می‌باشد.

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی در پایان گفت: در بخش آموزش عمومی نیز هلال احمر ۷۳ هزار و ۸۰۰ نفر و وزارت ورزش و جوانان ۲۲ هزار و ۸۰۰ نفر در موضوعاتی همچون خودآگاهی، مدیریت زمان، ارتباطات مؤثر، راه اندازی کسب و کار، آشنایی با قوانین کسب و کار، کسب و کار‌های تعاونی و… آموزش داده است که این آموزش در سال ۱۳۹۹ با ظرفیت ۶۵ درصد سربازان موجود ادامه خواهد داشت تا ان شاء الله در ۱۴۰۰ به ۸۵ درصد سربازان و ۱۴۰۱، صد در صد تحت پوشش قرار گیرند.

منبع: مهر

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار