رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره):

لزوم توجه به «عدالت اقتصادی»/ ۱۰۰ هزار طرح اشتغال‌زایی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد

مخبر با بیان اینکه اساسی‌ترین مسئله در زمینه عدالت، عدالت اقتصادی است، گفت: تا پایان سال به وعده‌ای که داده‌ایم، عمل می‌کنیم و ۳۰۰ هزار شغل را با استفاده از ظرفیت ۱۰۰ هزار طرح ایجاد خواهیم کرد.
کد خبر: ۴۲۵۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ - 10November 2020

لزوم توجه به «عدالت اقتصادی»/ ۱۰۰ هزار طرح اشتغالزایی تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسدبه گزارش خبرنگار اجتماعی دفاع‌پرس، «محمد مخبر» رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا به امروز ۱۵۰ هزار شغل با استفاده از ظرفیت ۳۵ هزار طرح به بهره‌برداری رسیده است، اظهار داشت: قول می‌دهیم تا پایان سال به وعده‌ای که داده‌ایم، عمل و ۳۰۰ هزار شغل را با استفاده از ظرفیت ۱۰۰ هزار طرح ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه با ایجاد این ۱۵۰ هزار شغل، ۱۷ درصد از گوشت قرمز کشور یعنی ۲۶ هزار تن و ۹ هزار تن گوشت سفید تأمین می‌شود، گفت: با فعالیت‌های مختلف ستاد اجرایی فرمان امام (ره) از واردات بسیاری از محصولات جلوگیری شده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی بحث پیشرفت و تفاوت پیشرفت با توسعه را مطرح کرده‌اند، اما متاسفانه در کشور به مسائلی که ایشان مطرح می‌کنند، سطحی نگاه می‌شود و نگاه عمقی نداریم.

مخبر تصریح کرد: اگر به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی توجه نکنیم، آسیب‌های جدی به وجود خواهد آمد.

وی با تأکید بر مسئله عدالت، افزود: مشخصه یک نظام اسلامی، برقراری عدالت است و تمامی فعالیت‌های ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در راستای برقراری عدالت صورت می‌گیرد.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با بیان اینکه اساسی‌ترین مسئله در زمینه عدالت، عدالت اقتصادی است، تصریح کرد: اگر عدالت اقتصادی در جامعه حاکم نشود، با وجود اجرای دیگر مؤلفه‌های عدالت در جامعه، با مشکل مواجه می‌شویم.

مخبر خاطرنشان کرد: در مسائل اقتصادی دو نوع محدودیت یعنی محدودیت در منابع و محدودیت در مدیریت وجود دارد، اما زمانی که ما به مردم وصل می‌شویم، هر دو محدودیت رفع می‌شوند.

وی با مهم خواندن اشتغال‌ خرد و خانوادگی، یادآور شد: ۹۸ درصد از بنگاه‌های کشورهای در حال توسعه با اشتغال خرد و خانوادگی مرتبط است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بیان کرد: اگر ظرفیت‌های لازم به وجود بیاید، این آمادگی را در کشور می‌بینم که هر سال یک میلیون اشتغال خرد و جدید ایجاد شود.

مخبر با مهم دانستن موضوع دانش‌بنیان، گفت: پیش‌بینی شده است که تا دو سال دیگر، ۶۰ درصد اقتصاد در اختیار اقتصاد دیجیتال قرار بگیرد؛ ابزار اقتصاد دیجیتال، تجهیزات و سخت‌افزار نیست، بلکه ابزار مهم آن، نخبگان و مردم هستند.

انتهای پیام/ 421

پربیننده ها
آخرین اخبار