یادداشت/

تغییر سبک زندگی در دوران کووید ۱۹

باتوجه به نوع ویروس و جهشی که کووید ۱۹ دارد باید بگوییم حجم شیوع آن هشداری به سبک زندگی امروز بشر در همه ابعاد است.
کد خبر: ۴۲۵۸۸۲
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۰۵:۲۱ - 11November 2020

هشدار کووید ۱۹ به سبک زندگیگروه اجتماعی دفاع‎پرس _ سمانه حسن‌خانی؛ پس از شیوع ویروس کرونا در سراسر جهان و به خصوص در ایران زندگی انسان‌ها با چالش‌های جدید روبرو شده است؛ این ویروس مرموز افراد را با سختی‌ها و تنگناهای زیادی مواجه کرده است؛ باتوجه به نوع ویروس و جهشی که کووید ۱۹ دارد باید بگوییم حجم شیوع آن هشداری به سبک زندگی امروز بشر در همه ابعاد است.

طبق آمارهایی که سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت روزانه اعلام می‌کند از زمان ورود این ویروس مرموز به کشورمان تا کنون ۷۰۳ هزار و ۲۸۸ نفر به این بیماری مبتلاء و ۳۹ هزار و ۲۰۲ نفر جان خود را از دست دادند.

کارشناسان، متخصصین بیماری‌های عفونی و کادر پزشکی بارها بر این موضوع تاکید کردند که با توجه به حجم ویروس امروز درگیری این بیماری به صورت خانوادگی شده است که نشان می‌دهد باید سبک زندگی خود را تغییر دهیم تا بتوانیم خودمان را از این بیماری خطرناک در امان بداریم.

همانطور که در ماه‌های گذشته بارها بر این موضوع تاکید شده است علاوه بر استفاده از ماسک باید فاصله اجتماعی رعایت شود؛ مقابله با انتقال زنجیره کرونا از طریق تعطیلی‌ کسب‌ و کارها و بستن مرزها و پیامدهای منفی برای اقتصاد در کشورها داشته و این به یک چالش برای کشورها تبدیل شده است؛ اما در ابعاد فرهنگی و اجتماعی، شاهد پیامدهای مثبت این ویروس نوپدید بر زندگی مردم هستیم، از جمله آثار مثبت این بود که سبب شد افراد قدر داشته‌های خود را بیشتر بدانند. علاوه بر این، گرم تر شدن روابط عاطفی بین خانواده ها علیرغم کم شدن دید و بازدیدها و تقویت حس همدردی بین مردم از تبعات مثبت این ویروس بود.

کرونا این مهمان ناخوانده علاوه بر اینکه اهمیت بهداشت و پیشگیری در روابط بین فردی را به ما تاکید کرد، فرصتی است تا بتوانیم مسائل بهداشتی و پیشگیری را به نوعی الگوی رفتاری سرلوحه زندگی مان قرار دهیم.

انتهای پیام/ 341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار