مسئول امور روحانیت اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

اولویت نهضت تاریخ شفاهی در خوزستان ثبت و ضبط نقش برجسته علمای شاخص است

«سجاد مسروری» گفت: هدف اصلی امور روحانیت، اولویت در نهضت تاریخ شفاهی، جمع آوری، ثبت و ضبط تاریخ شفاهی علمای برجسته خوزستان است.
کد خبر: ۴۲۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱ - 11November 2020

اولویت ما در نهضت تاریخ شفاهی، ثبت و ضبط تاریخ شفاهی علمای برجسته خوزستان استحجت‌الاسلام «سجاد مسروری» مسئول امور روحانیت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاع‎‌پرس در اهواز، به اهمیت نقش روحانیت در دوران دفاع مقدس پرداخت و اظهار داشت: نقش بی‌بدیل و برجسته علمای شاخص خوزستان در دوران جنگ تحمیلی بر هیچ‌کس پوشیده نیست اما غفلت‌هایی نیز در این خصوص صورت گرفته که باید جبران شود.

وی افزود: به راحتی نمی‌توان از تاثیر معنوی و مذهبی علمای بزرگی همچون آیت‌الله موسوی جزایری و آیت‌الله شفیعی در اهواز، آیت‌الله جمی در آبادان و خرمشهر، آیت الله قاضی دزفولی در دزفول و بسیاری شخصیت های تاثیرگذار دیگر در هدایت و راهبری معنوی رزمندگان به خصوص در سال های آغازین جنگ گذشت.

مسروری گفت: در اولین اقدام و با رهنمود‌های پدرانه حجت الاسلام سید «عبدالنبی موسوی فرد» امام جمعه اهواز که خود نیز از پیشکسوتان دفاع مقدس بوده و هستند و همچنین تدابیر سردار یوسفی مدیر‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خوزستان در حال تکمیل تاریخ شفاهی علمای برجسته و تاثیرگذار خوزستان در دوران دفاع مقدس هستیم.

مسئول امور روحانیت اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان افزود: هدف اصلی و اولویت ما در نهضت تاریخ شفاهی، جمع آوری، ثبت و ضبط تاریخ شفاهی علمای برجسته خوزستان است که بتوانیم در اولین فرصت ممکن نیز خروجی آن را به صورت کتاب و دیگر محتوای فرهنگی به مخاطبان عزیز و نسل جوان و دغدغه‌مند حوزه دفاع مقدس ارائه دهیم.

وی تصریح کرد: طلاب جوان ما در حوزه های علمیه باید بدانند که طلاب فعال و علمای انقلابی ما در اوج دوران دفاع مقدس چه نقش برجسته و بی‌بدیل حماسی، فرهنگی و مذهبی در عرصه های مختلف داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها