مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی:

خیرین و واقفان نقش به‌سزایی در پیشبرد برنامه‌های حوزه دفاع مقدس دارند

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان جنوبی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ و روحیه دفاع مقدس را حفظ کنیم، گفت: خیرین و واقفان می‌توانند در پیشبرد برنامه‌های حوزه فرهنگ دفاع مقدس نقش مؤثری ایفا کنند.
کد خبر: ۴۲۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ - 11November 2020

خیرین و واقفین نقش به‌سزایی در پیشبرد برنامه‌های حوزه دفاع مقدس دارندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بیرجند، سرهنگ پاسدار «غلامرضا فلاحی» مدیرکل حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی امروز در دیدار با حجت‌الاسلام «پرویز بخشی‌پور» مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی، اظهار داشت: در روز ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با هجوم ارتش عراق به مرزهای غرب و جنوب و حمله هوایی به چند فرودگاه ایران جنگ تحمیلی ۸ ساله دولت عراق به رهبری صدام علیه کشورمان آغاز شد.

وی با بیان اینکه جنگ تحمیلی صدام علیه ایران، تاریخ معاصر کشورمان را وارد یک دوره هشت ساله پرافتخار کرد، گفت: آنچه که امروز داریم اعم از خودباوری، مقاومت و رسیدن به رشد و بالندگی، مرهون آن دوران پر افتخار و جانفشانی شهدای گرانقدر و جانبازان و ایثارگران آن دوران است.

مدیرکل حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی عنوان کرد: در دفاع مقدس همه اقشار جامعه پای کار بودند و با وحدت و همدلی و مدیریت رهبری انقلاب و حمایت مردم به پیروزی دست یافتیم.

فلاحی با تأکید بر اینکه باید فرهنگ و روحیه دفاع مقدس را حفظ کنیم، افزود: دوران هشت ساله دفاع مقدس به فرموده مقام معظم رهبری اوج افتخارات ملت ایران است لذا باید برای حفظ و انتقال فرهنگ دفاع مقدس و فرهنگ ایثار و شهادت به نسل آینده با جدیت مدنظر مسئولان قرارگیرد.

وی با بیان اینکه با صبر و بردباری و ولایت‌مداری بر همه مشکلات کشور فائق خواهیم آمد، تصریح کرد: وظیفه داریم نسل جوان که حوادث دوران دفاع مقدس و فتنه‌های بعد از آن را درک نکرده‌اند، به بهترین نحو این حوادث را برای آنان تبیین کنیم.

مدیرکل حفظ  آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی تدوین دانشنامه دفاع مقدس را گامی مؤثر در حفظ نام و یاد شهدا دانست و اضافه کرد: افراد نخبه با ورود به عرصه تحقیق و پژوهش در حال جمع‌آوری مستندات دفاع مقدس هستند و با تشکیل شورای علمی دانشنامه دفاع مقدس استان و مشخص شدن مداخل مرتبط با نقش خراسان جنوبی دردفاع مقدس، دانشنامه دفاع مقدس استان تدوین می‌شود.

فلاحی به ساخت مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان هم گریزی زد و بیان داشت: امید است با ساخت مرکز فرهنگی دفاع مقدس جهت شناساندن دفاع مقدس به نسل جوان گام‌های خوبی برداریم و در حال حاضر اقدامات اولیه برای ساخت موزه دفاع مقدس شروع شده و این موزه جزو پنج موزه بزرگ دفاع مقدس در شرق کشور خواهد بود.

وی با اشاره به نقش خیرین و واقفین در حوزه دفاع مقدس، خاطرنشان کرد: خیرین و واقفین می‌توانند در پیشبرد برنامه‌های حوزه فرهنگ دفاع مقدس نقش مؤثری ایفا کنند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها