سرهنگ نادری:

باب شهادت در ناجا هنوز باز است + تصاویر

مدیر پژوهش، آموزش و اسناد دفاع‌ مقدس استان تهران گفت: باب شهادت در ناجا چه در دفاع مقدس، چه در مدافعین حرم و شهدای امنیت همیشه باز بوده است.
کد خبر: ۴۲۶۰۰۳
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶ - 11November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از تهران، جلسه ای با حضور سرهنگ «حمزه علی نادری» مدیرپژوهش، آموزش و اسناد دفاع‌مقدس استان تهران، حجت الاسلام «رسول ضیایی» رئیس مدیریت ارزش‌های مشارکت روحانیت در دفاع‌مقدس استان تهران، حجت‌الاسلام «مهدوی طلب» رئیس امور روحانیون ناجا در سالن جلسات ناجا برگزار شد. 

در این جلسه سرهنگ نادری‌ ضمن گرامیداشت چهلمین سالگرد دفاع‌مقدس اظهار داشت: یکی از وظایف بنیاد حفظ آثار دفاع‌مقدس ثبت حماسه‌ها و رشادت‌های جوانان و مردم این سرزمین است که برای جلوگیری از نابودی، تحریف و یا به فراموشی سپرده شدن میراث گران بهای خون پاک ایثارگران و دستاوردهای دفاع مقدس تشکیل شده است.

وی با تاکید بر نقش ادارات آگاهی، اطلاعات و تشخیص هویت در دفاع مقدس گفت: در زمان شروع جنگ تحمیلی پاسگاه‌های مرزی در لجمن (لبه جلو منطقه نبرد) دفاع قرار داشتند و باید بررسی و تحقیق کرد که فرمانده آنان در آن لحظه چه دیده؟ چه کرده اند؟ و چه نوع مقاومتی از خود در مقابل دشمنان صورت داده است. باید نسبت به ثبت وقایع جنگ از زبان فرماندهان ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی اقدام و رشادت های آنان ثبت و ضبط شود.

وی تصریح کرد: در کل ناجا که متشکل از سه سازمان دیگر بوده است که باید نسبت به شناسایی و ثبت خاطرات فرماندهان پیشکسوت دفاع مقدس کاری ماندگار و ریشه ایی انجام شود، هنوز باب شهادت در ناجا چه در دفاع مقدس، چه در مدافعین حرم و شهدای امنیت همیشه باز بوده است.

در این جلسه حجت الاسلام رسول ضیایی رئیس مدیریت ارزش های مشارکت روحانیت در دفاع مقدس استان تهران در خصوص وظایف بنیاد حفظ آثار دفاع‌مقدس گفت: هدف از تشکیل بنیاد حفظ آثار دفاع‌مقدس، حفاظت و بهره برداری از آثار وارزش های‌دفاع مقدس است که به موجب فرمان مقام‌معظم رهبری  تشکیل شده است و در تابعیت ستادکل نیروهای مسلح می باشد.

در ادامه حجت الاسلام مهدوی طلب رئیس امور روحانیون سازمان عقیدتی سیاسی ناجا ضمن خوش آمدگویی اظهار داشت: از زمان حضور حجت الاسلام ادیانی در ریاست ساعس ناجا اقدامات خوب وارزنده‌ای صورت گرفته است که ابتدا با شناسایی شهدای روحانی سازمان عقیدتی سیاسی نسبت به چاپ 4 جلد کتاب شامل خاطره، وصیت نامه این شهدای گرانقدر صورت گرفته شده است. 

وی گفت: تاکنون 19 شهید روحانی ناجا در دوران دفاع مقدس شناسایی شده اند و دراین رابطه اقدامات تبلیغی خوبی در ناجا صورت گرفته ولی نیاز به حرکت عظیم و تربیت راوی دفاع مقدس احساس می‌شود.

در پایان این نشست مقررشد دربحث تربیت اساتید درس دفاع‌مقدس روحانی و تشکیل جلسات در خصوص اعزام  راوی روحانی و روایتگری باهم تبادل نظر و همکاری شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار