چهل‌سالگی سرو/ سردار «کارگر»:

طهرانی مقدم فرهنگ دفاع‌ مقدس را در یگان موشکی پیاده کرد

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: دیدیم حسن طهرانی‌مقدم در بحث موشکی چه کار‌های بزرگی انجام داد و فرهنگ دفاع مقدس در یگان موشکی پیاده شد که این از افتخارات بزرگ ایران و الگویی برای دنیا و قدرت بازدارندگی در مقابل قدرت‌های شیطانی است.
کد خبر: ۴۲۶۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۲ - 12November 2020

طهرانی مقدم فرهنگ دفاع‌مقدس را در یگان موشکی پیاده کردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، سالروز شهادت پدر موشکی ایران شهید والامقام «حسن طهرانی مقدم» هر سال با احترام و تکریم بسیار برگزار می‌شد که در پی شیوع بیماری منحوس کرونا، این مراسم نیز مانند بسیاری مراسم‌های دیگر از گزند این ابتلاء بزرگ در امان نماند و منجر به برگزاری محدود و محتاطانه این آئین شد.

در این مراسم که رونمایی از کتاب‌های «موشک جواب موشک» و «هفدهمین روز» که به مناسبت سالروز شهادت شهید حسن طهرانی‌مقدم در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد، سردار سرتیپ بسیجی بهمن کارگر رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس اظهار داشت: توفیق داشتم در دوران دفاع مقدس به ویژه از زمانی که مسئله موشکی مطرح شد و نیرو‌های طهرانی مقدم برای پرتاب موشک‌ها به کرماشاه آمدند با این شهید ارتباط داشته باشم. اولین کار‌های موشکی سپاه از کرمانشاه شروع شد، من آن زمان در منطقه هفتم بودم که مدتی بعد توسعه یافت و سپس قرارگاه نجف شکل گرفت. اماکنی که این دوستان در آن کار انجام دادند پادگان شهدا و مناطق اطراف آن بود.

وی افزود: شش سالی توفیق بود در نیروی هوایی و یک سالی در دفتر فرماندهی کل سپاه به واسطه کار‌هایی که به شهید طهرانی مقدم محول شده بود با ایشان ارتباط مستقیم داشته باشم که به واسطه همان اقدامات بزرگ به شهادت رسید.

سردار کارگر با اشاره به ویژگی‌های شهید طهرانی مقدم اضافه کرد: شهید طهرانی مقدم آنچه نداشت غرور و تکبر بود و آنچه داشت تواضع بود. گاهی خود ما نسبت به این تواضع معترض بودیم. بسیار اهل رفاقت بود و در هر حالت و وضعیتی که وی را می‌دیدم سعی داشت رفیق افراد باشد. ما او را حسن مقدم صدا می‌زدیم کسی که در شرایط خوشحالی، ناراحتی و عصبانیت رفاقتش را فراموش نمی‌کرد.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع‌مقدس تصریح کرد: یکی از جا‌هایی که وقتی به آن وارد می‌شدیم، مشخص نبود فرمانده و افراد دیگر چه مسوولیتی دارند، یگان موشکی بود. همیشه برای ما درس بود. با اینکه محیط نظامی محیطی منظم است و یگان موشکی هم اگر نظم و انضباط درونش نباشد کار جلو نمی‌رود، ولی فضای رفاقتی حاکم بود. تفاوتی بین شهید طهرانی مقدم در زمان درجه گرفتن و قبل از آن نبود. محیطی که فرماندهی می‌کرد محیطی انقلابی، اسلامی و جهادی بود. همه بچه‌های حزب اللهی چه در صورت و چه سیرت در آنجا کار می‌کردند. هر زمان در نیروی هوایی بحث و جلسه بود و افراد درخواست‌هایی داشتند و اصرار می‌کردند از یگان حسن طهرانی مقدم مثال می‌زدیم که چگونه کار می‌کنند.

سردار کارگر بیان کرد: زمانی که از نیروی هوایی رفتم و در دفتر فرماندهی کل سپاه با او ارتباط گرفتم در جریان کار‌های ایشان قرار داشتم. زمانی که سردار سلامی فرمانده هوافضا بود، دیدیم در بحث موشکی چه کار‌های بزرگی انجام شده و فرهنگ دفاع مقدس در یگان موشکی پیاده شده که این از افتخارات بزرگ ایران و الگویی برای دنیا و قدرت بازدارندگی در مقابل قدرت‌های شیطانی است و این را مدیون آقای طهرانی مقدم هستیم. البته طهرانی مقدم‌ها هستند، اگرچه ایشان شهید شد، اما می‌بینیم کار تعطیل نشد بلکه با شتاب بیشتر جلو رفته و مفتخریم دارای نیروی بازدارنده در مقابل دشمنان هستیم و این اطمینان و امینت منطقه را تضمین می‌کند.

وی در پایان گفت: زمانی که مسوول درجات در نیروی هوایی بودم یکی از کسانی که فرمش را پر نمی‌کرد حسن آقای طهرانی مقدم بود و چون رفاقت داشتیم به اصرار او را برای پر کردن فرم‌ها آوردم. وقتی اولین سری درجات را در سپاه دادند یکی از کسانی که از گرفتن آن امتناع کرد همین حسن آقای طهرانی مقدم بود که نمی‌خواست درجه مانع از کارش شود.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها