شهید «سید احمد علوی»:

پس از شهادتم، راهم را ادامه دهید

شهید «سید احمد علوی» در فرازی از وصیت‌نامه خود آورده است: من رفتن به جبهه را برای خدا انتخاب کردم و تمام کارم را بخاطر رضای خدا انجام می‌دهم و از تمامی دوستان و آشنایان می‌خواهم بعد از شهادت من پیرو رهبری بوده و راه مرا ادامه دهند.
کد خبر: ۴۲۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۶ - 14November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «سید احمد علوی» در پنجم مهرماه سال 1342 در تبریز به دنیا آمد. وی پس از آغاز دفاع مقدس رهسپار جبهه‌های حق علیه باطل شد و پس از چندی مجاهدت در راه اسلام، سرانجام در تاریخ 20 فروردین‌ماه 1362 در عملیات والفجر 1 به شهادت رسید.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «سید احمد علوی» در پنجم مهرماه سال 1342 در خانواده‌ای مذهبی و معتقد و مومن در تبریز دیده به جهان گشود. تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در تبریز به پایان رساند. شروع دوره دبیرستان او همراه با اوج‌گیری نهضت امام‌خمینی(ره) در سال 1356 بود.

انقلاب که پیروز شد عضو ارتش بیست میلیونی بسیج مستضعفین شد و در پایگاه مقاومت بسیج فعالیت خود را شروع کرد. سال 1359 به عضویت رسمی سپاه پاسداران در آمد. پس از گذراندن آموزش‌های لازم محافظ آیت‌الله سید اسدالله مدنی نماینده امام و امام جمعه تبریز را بر عهده گرفت.

در عین حال که محافظت از شخصیتی چون آیت الله مدنی را برعهده داشت، برای چندمین بار به جبهه‌های حق علیه باطل رفت. در سوسنگرد حضور داشت و در عملیات بیت المقدس به عنوان فرمانده دسته شرکت نمود. بعد از شهادت آیت الله مدنی، محافظ آیت الله ملکوتی شد.

سپاه تبریز و آیت الله ملکوتی با شناختی که از سیداحمد پیدا کرده بودند، به عنوان محافظ مخصوص حضرت آیت‌الله خامنه‌ای که ریاست وقت جمهور اسلامی ایران بودند معرفی شد. سیداحمد سیزده ماه محافظ حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بود.

در همین ایام بود که خطبه‌ی عقد ازدواج‌شان را حضرت امام‌(ره) در حضور خانواده و مقام معظم رهبری خواندند. سیداحمد بعد از ازدواج به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و در عملیات رمضان به جمع نیروهای اطلاعات عملیات تیپ 31 عاشورا پیوست.

او جزو نیروهای فرز و آماده شناسایی بود. در شناسایی منطقه عملیاتی والفجر حضور داشت تا اینکه در 20 فروردین 1362 (در جریان عملیات والفجر 1) منطقه شرهانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد که پیکر مطهرش را در گلزار شهدای تبریز (وادی رحمت) به خاک سپردند.

فرازی از وصیت‌نامه شهید:

من رفتن به جبهه را برای خدا انتخاب کردم و تمام کارم را بخاطر رضای خدا انجام می‌دهم و از تمامی دوستان و آشنایان می‌خواهم بعد از شهادت من پیرو رهبری بوده و راه مرا ادامه دهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار