چهل‌سالگی سرو/ مروری بر عملیات «ظفر ۳»؛

انهدام مراکز نظامی و تأسیسات اقتصادی عراق در استان «سلیمانیه»

عملیات «ظفر ۳» نیز یکی از عملیات‌هایی است که توسط قرارگاه «رمضان» طراحی و در تاریخ ۲۵ آبان سال ۱۳۶۶ با رمز مبارک «یا رسول‌الله (ص)»، با همکاری معارضان کُرد عراقی در منطقه «دربندیخان» واقع در جنوب استان «سلیمانیه» عراق، با هدف انهدام مراکز نظامی و تأسیسات اقتصادی رژیم بعث اجرا شد.
کد خبر: ۴۲۶۳۰۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۹ - 15November 2020

گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس: عملیات‌های برون‌مرزی در جنگ تحمیلی، با تشکیل قرارگاه رمضان در سال ۱۳۶۲ کلید خورد که در این راستا، رزمندگان ایرانی با همکاری معارضان کُرد عراقی، عملیات‌های مختلفی را در عمق خاک عراق انجام داده و ضربات مهلکی را به رژیم بعث عراق وارد آوردند.

بیشتر بخوانید:

* انهدام مراکز نظامی و اقتصادی دشمن در عمق ۱۵۰ کیلومتری خاک عراق
* انهدام تأسیسات صنعتی «سد دوکان» توسط رزمندگان قرارگاه رمضان
* عملیات رزمندگان قرارگاه «رمضان» در عمق ۳۰۰ کیلومتری خاک عراق

عملیات «ظفر ۳» نیز یکی از عملیات‌هایی است که توسط قرارگاه «رمضان» طراحی و در تاریخ ۲۵ آبان سال ۱۳۶۶ با رمز مبارک «یا رسول‌الله (ص)»، با همکاری معارضان کُرد عراقی، در منطقه «دربندیخان» واقع در جنوب استان «سلیمانیه» و بخش «سنگاو» از استان کرکوک عراق با هدف انهدام مراکز نظامی و تأسیسات اقتصادی رژیم بعث اجرا شد.

رزمندگان اسلام در این عملیات، که یکی از عملیات‌های «نامنظم» دوران دفاع مقدس به‌شمار می‌رود، موفق شدند مرکز پشتیبانی و مقر فرماندهی لشکر ۳۶ پیاده، تأسیسات نیروگاه سد دربندیخان، پایگاه حفاظتی دشمن در اطراف دربندیخان و منطقه بانی خلال در بغداد را منهدم کنند.

در عملیات «ظفر ۳» همچنین، ۱۰۵ دستگاه انواع خودرو نظامی، یک فروند بالگرد و چندین دستگاه تانک و نفربر دشمن به غنیمت گرفته شد و جاده «سلیمانیه» نیز به کنترل موقت رزمندگان اسلام درآمد. کشته، زخمی و اسیر شدن ۷۵۰ تن از نیرو‌های دشمن، از دستاورد‌های دیگر این عملیات بود که روحیه مضاعفی را به نیرو‌های ایرانی برای استمرار عملیات‌ها در جبهه‌ها بخشید.

انهدام مراکز نظامی و تأسیسات اقتصادی عراق در استان «سلیمانیه»

انتهای پیام/ 113

نظر شما
پربیننده ها