رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه مازندران تاکید کرد؛

خلا‌ء رسانه‌ای آسیبی برای ترویج فرهنگ شهادت/ انقلابی بودن راه زنده ماندن دستاوردهای انقلاب است

حجت‌الاسلام «مصطفی سیفی کناری» با تاکید بر اینکه در مقابل فرهنگ شهادت و ترویج آن در بین نوجوان و جوانان نباید خلا‌ءهای رسانه‌ای وجود داشته باشد، گفت: رسانه‌های جمعی ما می‌توانند با نشان دادن واقعیت‌های موجود جلوی حملات رسانه‌ای و جنگ نرم را بگیرند.
کد خبر: ۴۲۶۳۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ - 14November 2020

خلا‌ء رسانه‌ای آسیبی برای ترویج فرهنگ شهادت/ انقلابی بودن راه زنده ماندن دستاوردهای انقلاببه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، بر کسی پوشیده نیست مکتب عاشورا و ایثار شهدا؛ شهادت شهدا خود فرهنگ مقاومت، ایثار و فداکاری است چراکه دشمن از روحیه عاشورایی و شهادت‌طلبی جوانان انقلابی و متعهد ما هراس دارد.

شهدا کسانی بودند که روزگاری در یکی از شهرهای ایرانمان می‌زیسته‌اند و برای دفاع از خاک وطن به میدان جهاد و نبرد حق علیه باطل قدم گذاشتند بنابراین ما ملت ایران دینی به گردن خود در برابر شهدا داریم که کمترین آن زنده نگه داشتن یاد و خاطره آنان خواهد بود.

فرهنگ‌سازی در مورد شهدا خصوصا شهید سردار «قاسم سلیمانی» در این روزها نشان دادن ابعاد شخصیتی آنان است که این مهم توسط رسانه‌‌ها باید ترویج شود.

یک جوان مطالبه‌گر و مطالعه‌کننده با بررسی زندگی شهدا و کتب دفاع مقدس و دیدن برنامه‌های پخش شده از رسانه‌ها می‌‌تواند الگوی رفتاری از زندگی شهدا و شخصیت سردار سلیمانی داشته باشد.

سردار سلیمانی و محبوبیت ملی/ ابعاد شخصیتی شهدا در رسانه باز نشر شود

حجت‌الاسلام «مصطفی سیفی کناری» رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس با بیان اینکه فرهنگ‌سازی در مورد ابعاد شخصیتی شهدا می‌تواند به جوانان امروز کمک کند تا بیشتر با شخصیت شهدا و راه‌شان آشنا شوند، اظهار داشت: اگر فرهنگ‌سازی قرار است، ادامه داشته باشد؛ تنها راهش باز نشر ابعاد شخصیتی شهدا در رسانه‌ها خواهد بود و اینگونه باورپذیری آن بیشتر می‌شود چراکه به طور مثال ما هنوز بعد از چندین سال‌ وقتی از امام حسین (ع) صحبت می‌کنیم، یادآوری جزئیات عاشورا شده و برایشان اشک می‌ریزیم.

 وی تصریح کرد: یک جوان مطالبه‌گر و مطالعه‌کننده با بررسی زندگی شهدا و کتب دفاع مقدس و دیدن برنامه‌های پخش شده از رسانه‌ها می‌‌تواند الگوی رفتاری از زندگی شهدا و شخصیت سردار سلیمانی داشته باشد.

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه مازندران خاطرنشان کرد: شخصیت سردار سلیمانی نیز به‌گونه‌ای بود که شهادتش خود فرهنگ‌سازی در جامعه به وجود آورد و شرکت ۲۵ میلیون ایرانی مسلمان در تشییع پیکر شهید نشان دهنده این موضوع خواهد بود.

حجت‌الاسلام سیفی ادامه داد: شخصیت سردار برای همه فرهنگ‌سازی شده است و کسی از ایشان بدی نمی‌گوید چراکه سردار روحیه جهادی همراه با مهر و محبت به نیازمندان داشت.

وی گفت: سردار سلیمانی یک محبوبیت ملی داشت بنابراین با شهادت ایشان بیشتر جامعه به سمت مطالعه رفتاری ایشان رفت و رسانه‌ها شخصیت شهید را تبیین کردند.

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه مازندران افزود: مردم ایران شخصیت سردار سلیمانی را از نزدیک دیده و لمس کردند و باورپذیری این شخصیت و فرهنگ‌سازی آن راحت‌تر می‌شود.

حجت‌الاسلام سیفی در ادامه عنوان کرد: تحقق و بررسی در مورد زندگی شهدا قطعا به جوان و نوجوان امروز ما کمک می‌کند تا با واقعیت‌های دفاع مقدس و زندگی و شهادت شهدای ما مخصوصا شهدای مدافع حرم بیشتر نزدیک شده و ملموس‌تر درک کنند.

دستاوردهای انقلاب را چگونه در نوجوان القا کنیم

وی با اشاره به اینکه انقلاب با رهبری امام (ره) اجرا شد و به خاطر ظلمی که شاه به مردم داشت، مردم نسبت به ظلم انزجار دارند، بیان کرد: تنها راه ابقای دستاوردهای انقلاب اسلامی این است که آنچه به مردم در اوایل انقلاب گفتیم، خودمان نیز به آن عمل کنیم و در رفتار خود شبیه ظالمین نشویم تا دین ما پابر جا بماند و جلوی استکبار گرفته شود و برابر منویات مقام معظم رهبری ادامه دهیم.

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه مازندران متذکر شد: ما به قید زمان و در عمل باید انقلابی باشیم تا دستاوردهای انقلاب در باور نوجوانان دهه ۸۰ و ۹۰ زنده بماند.

حجت‌الاسلام سیفی با تاکید بر اینکه در مقابل فرهنگ شهادت و ترویج آن در بین نوجوان و جوانان نباید خلا‌ءهای رسانه‌ای وجود داشته باشد، گفت: اینجا رسانه‌های جمعی ما می‌توانند با نشان دادن واقعیت‌های موجود جلوی حملات رسانه‌ای و به اصطلاح جنگ نرم را بگیرند.

وی اظهار کرد: این خلا‌ءهای فرهنگی باید با برنامه‌ریزی مناسب، تقویت رسانه و فرهنگ‌سازی درست در مورد شهدا و نشان دادن آن توسط رسانه‌ها شکل می‌گیرد و جوان ما به درجه‌ای از اقناع شناخت شهادت برسد یعنی شهادت را به معنای واقعی قبول کند.

رئیس اداره قرآن اوقاف و امور خیریه مازندران در پایان گفت: عقیده ما بر این است که شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم امروز برای صلح و دوستی و ریشه کردن ظلم در کشوری دیگر جنگیدند و می‌جنگند تا اینکه دشمن به سمت کشور ما نیاید و این یعنی دفاع از مظلوم یعنی ایجاد صلح.

خاطرنشان می‌شود؛ خلاء‌های فرهنگی امروز ما در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی و آشنایی با ابعاد شخصیتی شهدا و خصوصا شهدای مدافع حرم قطعا با باز نشر برنامه‌های مناسب با برنامه‌ریزی دقیق از سوی رسانه محقق خواهد شد.

گزارش: بهناز مقدس

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار