دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس مازندران مطرح کرد؛

نقش مازندران در ۲ حماسه عظیم شهر سوسنگرد

«ولی‌الله شیرامه» به نقش مازندران در حماسه آزادسازی و بازسازی شهر سوسنگرد پرداخت.
کد خبر: ۴۲۶۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۳ - 14November 2020

نقش مازندران در ۲ حماسه عظیم شهر سوسنگردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، «ولی‌الله شیرامه» دبیر ستاد چهلمین سالگرد دفاع مقدس مازندران، با گرامیداشت فرا رسیدن ۲۶ آبان سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد اظهار داشت: شهر سوسنگرد از شهرهای خوزستان است که در ۶۰ کیلومتری شمال غربی اهواز قرار دارد و با حمله گسترده هوایی دشمن بعثی به نقاط مختلف کشور و زیر آتش قرار دادن پایگاه‌ها و مناطق مرزی در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ مورد هدف دشمن قرار گرفت.

شیرامه با بیان اینکه هدف دشمن محاصره و تصرف محور سوسنگرد اهواز بود، به کارشکنی‌های بنی‌صدر در عملیات آزادسازی اشاره کرد و افزود: بنی‌صدر در آخرین لحظات عملیات، مانع از اعزام تیپ و مقاومت رزمندگان در برابر دشمن بعثی شد و شهید چمران به عنوان نماینده حضرت امام (ره) در شورای عالی دفاع در نامه پرغصه و دردی در این رابطه گفت «من اعلام جرم می‌کنم.»

این مسئول ادامه داد: این شهر به‌خاطر نقاط استراتژیکی که داشت بعضا مقاومت مردم و جوانان تا صبح به‌طول انجامید و الحمدلله با پیام امام خمینی (ره) که فرمودند «تا فردا سوسنگرد باید آزاد شود» و فرماندهی مقام معظم رهبری سوسنگرد در ۲۶ آبان ۱۳۵۹ آزاد شد.

وی با اشاره به اعزام نیروهای استان مازندران در این عملیات گفت: این استان ۴۳ شهید در عملیات آزادسازی سوسنگرد تقدیم کرد که سردار شهید حسین بهرامی ولشکلایی از آن جمله است.

شیرامه ادامه داد: علاوه بر رشادت‌های فرزندان این استان در مقاومت در برابر دشمن بعثی و اعزام رزمندگان و همزمانی با اعزام نیرو به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور و همچنین مبارزه با گروهک‌های الحادی و منافقین به ویژه اتحادیه کمونیست‌ها در جنگ جنگل که منجر به ورود مسلحانه به شهر آمل شد با همه این درگیری‌ها ساخت و بازسازی شهر سوسنگرد را نیز به عهده گرفت.

این مسئول ادامه داد: با هدایت‌ و حمایت آیت الله روحانی نماینده وقت حضرت امام (ره) در استان و با محوریت استانداری و دستگاه‌های اجرایی ستاد بازساری سوسنگرد توانست تا سال ۶۳ و ۶۴ شهر سوسنگرد را بازسازی کند.

وی عنوان کرد: امروز هم جوانان نسل چهارم و پنجم در ادامه این راه در قالب اردوهای جهادی با حضور در مناطق محروم و کم‌برخوردار همانند حماسه‌سازان بازسازی سوسنگرد در ساخت خانه‌های محروم پیشتاز هستند و به لطف خدا همان فرهنگ ادامه دارد.

شیرامه به نقش تاثیرگذار آیت الله روحانی، آیت الله طبرسی، آیت الله معلمی و مجدآرا استاندار فقید مازندران در بازسازی شهر سوسنگرد اشاره کرد و گفت: الحمدلله در حوزه پژوهش و اسناد نیز کتاب نقش مازندران در بازسازی سوسنگرد جمع آوری و تدوین شد که به عنوان یک اثر کارنامه‌ای و اسنادی بر افتخارات مردم عزیز استان برگ زرین دیگری بر کتاب این حماسه افزوده است.

وی با اشاره به چهلمین سال بزرگداشت حماسه آزادسازی سوسنگرد گفت: به این مناسبت برنامه‌هایی در سطح استان پیش‌بینی شده است که ساخت مستند سوسنگرد، تبلیغات محیطی و فضای مجازی، طراحی پوستر، گفت‎وگو با پیشکسوتان بازسازی سوسنگرد و تهیه گزارش خبری از اقدامات و برنامه‌های ویژه ۲۶ آبان از جمله آن است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار