مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خوزستان:

محل دفن شهدای گمنام باید محفلی برای دلدادگان راه ایثار، جهاد و شهادت باشد

سردار «عباس یوسفی» گفت: شان و حرمت شهدای گمنام باید حفظ شود و محل دفن آن‌ها باید محفلی برای دلدادگان راه ایثار، جهاد و شهادت باشد.
کد خبر: ۴۲۶۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶ - 15November 2020

محل دفن شهدای گمنام باید محفلی برای دلدادگان راه ایثار، جهاد و شهادت باشد

به گزارش خبرنگار دفاع‎‌پرس از اهواز، سردار «عباس یوسفی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان امروز در جلسه‌ای به بررسی درخواست‌های استانی برای تدفین شهدای گمنام پرداخت و اظهار داشت: رویکرد ما نسبت به خاکسپاری شهدای گمنام تغییر کرده است.

وی افزود: شان و حرمت شهدای گمنام باید حفظ شود و محل دفن آن‌ها باید محفلی برای دلدادگان راه ایثار، جهاد و شهادت باشد.

یوسفی گفت: درخواست های متعددی برای پذیرش و خاکسپاری پیکر شهدای گمنام به دست ما رسیده که در حال بررسی است. اولین شرط ما برای اهدا شهید گمنام به یک منطقه، آماده ساختن یادمان با نظارت مهندسی اداره کل، تشکیل هیئت امنا و ثبت رسمی و ملی زمین و محوطه جانمایی ها به اسم شهدای گمنام است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خوزستان افزود: به دلیل عدم سخت گیری و دقت لازم در ادوار گذشته شاهد هستیم که متاسفانه در بسیاری نقاط هم جانمایی خوبی برای خاکسپاری این عزیزان صورت نگرفته و هم ساخت یادمان آن‌ها به تاخیر افتاده که این روند در شان و جایگاه شهدای گمنام نیست.

وی با اعلام فراخوان متقاضیانی که شرایط میزبانی از شهدای گمنام را دارند، تصریح کرد: هدف اصلی ما تاثیر‌گذاری وجود پر خیر و برکت این شهدای مظلوم در مکان‌هایی است که اجتماع مناسبی در آن حضور داشته باشند و بتوانند از معنویت این شهدا بهره‌های لازم و عبرت آموز را ببرند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها