مدیرکل میراث فرهنگی کردستان عنوان کرد؛

تاکید بر لزوم ثبت ملی آثار و یادمان‌های دفاع مقدس در کردستان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان با تاکید بر لزوم ثبت ملی آثار و یادمان‌های دفاع مقدس، گفت: در سال جاری ۶ اثر در این حوزه ثبت ملی شد که امید است با همکاری‌های بیشتر آثار متعدد دیگری نیز ثبت شود.
کد خبر: ۴۲۶۴۸۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ - 15November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‎پرس از کردستان، «اسماعیل مریوانی» مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان  امروز در دیدار با سردار «ذبیح الله مالکی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس کردستان با تاکید بر لزوم ثبت ملی آثار و یادمان‌های دفاع مقدس، احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در این بخش را ضروری برشمرد.

وی با اشاره به لزوم حفظ ارزش‌های دفاع مقدس گفت: به منظور حفظ ارزش‌ها و یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس لزوم احداث موزه‌ای به این منظور بسیار ضروری بوده و از اولویت‌های اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان گفت: بسیاری از مناطق کردستان محل رشادت‌های مردان بزرگی در دوران دفاع مقدس بوده که لازم است با نصب المان این محل‌ها به نسل آینده به خوبی معرفی شوند.

مریوانی با تاکید بر لزوم ثبت ملی آثار و یادمان‌های دفاع مقدس، عنوان کرد: در سال جاری ۶ اثر در این حوزه ثبت ملی شد که امید است با همکاری‌های بیشتر آثار متعدد دیگری نیز ثبت شود.

وی خاطرنشان کرد: برای احداث موزه دفاع مقدس باید در نهایت دقت و به‌صورت کارشناسی شده گام برداریم و در این راستا از استان‌هایی که موفق عمل کردند نیز الگوبرداری شود.

به گفته مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کردستان، به منظور پیشبرد برنامه ایجاد موزه دفاع مقدس و نصب المان‌ها و یادمان‌ها آماده همکاری با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان هستیم.

احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس در بیان حماسه‌های مردمان این دیار تاثیر‌گذار است

در ادامه سردار «ذبیح الله مالکی» مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان اظهار داشت: استان کردستان از استان‌هایی است که قبل و بعد از دفاع مقدس برای دفاع از کشور پیشقدم بوده است و شهید شدن ۳۰ هزار نفر از همرزمان و مجاهدان کشور در این استان بیان این ادعاست.

وی عنوان کرد: وجود ۵ هزار و ۴۰۰ شهید استان کردستان نیز مسوولیت همه ما مسوولان را سنگین‌تر می‌کند و باید بهتر برای خدمت به مردم و حفظ انقلاب اسلامی تلاش کنیم.

این مسئول افزود: احداث باغ موزه دفاع مقدس و انتقال نمادهایی از جنگ و آثار حماسی می تواند در بیان بسیاری از رشادتها و حماسه های مردمان این دیار تاثیر گذار باشد.

مالکی با تاکید بر لزوم توسعه همکاری‌های فی مابین اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس و اداره کل میراث فرهنگی استان در زمینه های مختلف ابراز داشت: ثبت و حفاظت از آثار دفاع مقدس یک وظیفه است که باید در این راستا با تلاش و جدیت گام برداشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها