سرهنگ باقری در گفت‌وگو با دفاع‌پرس:

راز ماندگاری دفاع مقدس در مفاهیم بلند و ارزشمند آن است

معاون ادبیات اداره‌‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سیستان و بلوچستان راز ماندگاری دفاع مقدس را در مفاهیم بلند و ارزشمند آن دانست و گفت: با استخراج کاربردی و آموزش این مفاهیم می‌توان اثرگذاری آن را در جامعه بیشتر کرد.
کد خبر: ۴۲۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶ - 15November 2020

راز ماندگاری دفاع مقدس در مفاهیم بلند و ارزشمند آن استسرهنگ دوم پاسدار «مهدی باقری» معاون ادبیات اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس در زاهدان اظهار داشت: دانشگاه مبدا تحول جامعه کنونی معرفی می‌شود و جامعه مترقی، محصول جهت‌دهی جامعه دانشگاه است. اگر امام خمینی (ره) انفاس الهی انقلاب اسلامی را رقم زد، پیشینه آن در دانشگاه و اتفاقاتی که منجر به خیزش عمومی توسط دانشجویان شد میتوان نام برد.

وی افزود: امروزه دانشگاه‌ها نباید خود را از تحولات جامعه در تمامی حوزه‌ها کنار بکشند چرا که خلاق ترین،جذاب ترین و برجسته‌ترین چهره‌های انقلاب و دفاع مقدس از بستر دانشگاه روییدند و این رویش اثرگذار باید همچنان استمرار داشته باشد.

باقری عنوان کرد: در جنگ نرم، دشمنان در نابودی بنیان‌های فرهنگی و اعتقادی جامعه دانشگاهی نتوانستند در راستای یک هدف مشخص حرکت کنند و تلاش و هدف اصلیشان به فراموشی کشاندن دفاع مقدس است. آنچه که ما را به عزت دوران دفاع مقدس بازمی‌گرداند، بازگشت به آموزه ها، فضیلت‌ها و سجایای برجسته دانشگاه در دوران دفاع مقدس است‌. دانشگاه‌ها باید به توسعه علمی و انسان‌سازی توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بارها در این باره فرمودند که دشمن هزینه می‌کند که ما دفاع مقدس را فراموش کنیم به این دلیل که مولفه‌های برجسته و وحدت ساز در دفاع مقدس نهادینه شده است.

این مسئول بیان داشت: ضرورت تبیین ارزش های دفاع مقدس در جامعه علمی کشور و اجرایی شدن تدریس دو واحد درسی مبانی دفاع مقدس در دانشگاه‌ها باید دانشجو را به تفکر در خصوص مبانی دفاع مقدس و تحقق در خصوص زوایای پنهان و آشکار این رویداد بزرگ اسلامی وادار کند تا اینگونه بتوان میراث گران‌بهای دفاع مقدس را حفظ کرد.

باقری در پایان راز ماندگاری دفاع مقدس را در مفاهیم بلند و ارزشمند آن دانست و متذکر شد: با استخراج کاربردی و آموزش این مفاهیم می‌توان اثرگذاری آن را در جامعه بیشتر کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار