آیین رونمایی از ۴۰ پلاک کوچه مزین به نام شهدا در قم برگزار شد

آیین رونمایی از ۴۰ پلاک کوچه و خیابان مزین به نام شهدای والامقام استان قم، امروز در آستانه برگزاری یادواره شهدای استان در مجتمع امام خمینی (ره) گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) برگزار شد.
کد خبر: ۴۲۶۵۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۹ - 15November 2020

آیین رونمایی از ۴۰ پلاک کوچه مزین به نام شهدا در قم برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قم، آیین رونمایی از ۴۰ پلاک کوچه و خیابان مزین به نام شهدای والامقام استان قم، با حضور احمد حاجی زاده رییس ستاد کنگره ملی شهدای قم، حجت الاسلام علی لقمانپور مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و حجت الاسلام حسن هنرمند مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران قم، سید مجتبی سبحانی رییس کمیسیون خدمات شهری و امور زائرین و حسن مالکی نژاد رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم، جمع محدودی از مسئولان استان و شهرداری قم، فرماندهان نیرو‌های مسلح، خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس برگزار شد.

امیر سرتیپ علی اسدی ارشد نظامی ارتش در استان قم و فرمانده پایگاه پدافند هوایی حضرت معصومه (س) طی سخنانی در این مراسم اظهار داشت: باید هدف و آرمان و سیره و سبک زندگی شهدا در جامعه ترویج و به نسل‌های آینده منتقل شود و همه مسئولان به تمام معنا خود را پاسخگوی خون شهیدان بدانند.

عبدالله جلالی رئیس شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: علیرغم اینکه با وجود مشکلات مالی کار‌های زیادی بخصوص در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در قم صورت گرفته، اما معتقدیم تا بحال حق مطلب نسبت به شهدا ادا نشده است.

وی افزود: یکی از وظایف شورای شهر نامگذاری میادین اصلی و خیابان‌ها و کوچه هاست و اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم توجه به آرمان‌های شهدا را یک راهبرد اساسی می‌داند.

رییس شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: همه ما تلاش خود را خواهیم کرد تا رضایت خانواده‌های معظم شهدا را جلب نماییم، زیرا رضایت خدا در آن است و ما مدیون آنان هستیم.

در این آیین، ابوالقاسم مقیمی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری قم گزارشی از اقدامات فرهنگی صورت گرفته در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح شهر ارائه کرد.

آیین رونمایی از ۴۰ تابلوی کوچه و خیابان مزین به نام شهدا با مرثیه سرایی حاج حسن مالکی نژاد، پخش کلیپ و اجرای سرود همراه بود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار