مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

سردار سلیمانی بهترین الگوی حکمرانان در تراز انقلاب اسلامی است

سردار حسینعلی یوسفعلی‌زاده گفت: هر چه قدر به سیره معنوی، منش فکری، فضائل اخلاقی و شیوه مدیریتی شهید سلیمانی که تجسم مدیریت انقلابی بود نزدیک شویم، می‌توان ویژگی حکمرانان و فرماندهان دولت اسلامی را عینیت ببخشید.
کد خبر: ۴۲۶۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۲۹ - 15November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، پنل تخصصی «ویژگی‌های حکمرانان تراز انقلاب اسلامی» ویژه دومین همایش ملی حکمرانی اسلامی با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و حجت‌الاسلام «محمدحسن مهدوی‌مهر» رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و عضو هیات علمی جامعه‌المصطفی و دبیری «جواد قاصد نظامیان» پژوهشگر و مدیر دانشنامه دفاع مقدس این استان به صورت وبینار برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب یک فرآیند پنج مرحله‌ای را برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی ترسیم فرمودند که شامل انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن اسلامی می‌شود.

وی افزود: دولت اسلامی سومین و مهمترین گام در این فرآیند، متشکل از مجموعه نهادها و کارگزاران است. آنچه دولت را به اسلام متصف می‌کند جهت‌گیری و عملکرد اسلامی دولت است که سازه آن بر مبنای شریعت مقدس اسلام است.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش به تشریح ساختار و ارکان دولت اسلامی از منظر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب پرداخت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در ادامه در خصوص ویژگی‌های حکمرانان و کارگزاران و مدیران خدمتگزار دولت اسلامی با بهره‌گیری از مکتب شهید سلیمانی به عنوان مصداق بارز این خدمتگزاری، مطالبی را بیان کرد.

یوسفعلی‌زاده تصریح کرد: شهید سلیمانی برای خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و در جهت تحقق دولت اسلامی بیش از 40 سال لباس رزم به تن داشت و جانفشانی کرد.

این مسئول تاکید کرد: شخصیت شهید سلیمانی جامعه‌الاطراف است. برخورداری از روحیه سلحشوری و رزمندگی توام با نبوغ نظامی، داشتن روحیه شهادت‌طلبی و نترسیدن از مرگ و انتخاب مرگ آگاهانه، دشمن‌ستیزی و عدم سازش با ظالم و ستمگر، اخلاص، حب اهلبیت و ذوب شدن در ولایت، یاری رساندن به مظلومان و ستمدیدگان، سخت‌کوشی، حضور به هنگام در خوف و خطر، انضباط، حکمت بلیغ، آراستگی‌های بی نظیر اخلاقی، ارتباط عمیق با خانواده و جامعه، توجه به اصول مسلم دینی، اسلامی و اخلاقی از جمله ویژگی‌هایی بود که در منش این سرباز فداکار اسلام به عنوان یکی از حکمرانان در تراز انقلاب اسلامی تجلی داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: هر چه قدر به سیره معنوی، منش فکری، فضائل اخلاقی و شیوه مدیریتی شهید سلیمانی که تجسم مدیریت انقلابی بود نزدیک شویم، می‌توان ویژگی حکمرانان و فرماندهان دولت اسلامی را عینیت ببخشید.

وی تاکید کرد: اگر در گام دوم انقلاب منش شهید سلیمانی را انتخاب کنیم می‌توانیم سرباز باوفایی برای دولت اسلامی باشیم.

این مسئول در پایان گفت: حکمرانی در دولت اسلامی با این ویژگی‌ها قابل تحقق است. باید تلاش کنیم در دولت اسلامی حاکمان و مدیرانی را برای نوکری مردم انتخاب کنیم که مومن و جهادی باشند و تمام وجود خود را وقف تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی کنند.

حکومتی که اسلامی نباشد مشروعیت ندارد

حجت‌الاسلام‌ مهدوی‌مهر نیز در این پنل تخصصی به تفسیر معانی واژه حکم بر اساس آیات قرآن کریم پرداخت.

وی در ادامه به ویژگی‌های حکمرانان دولت اسلامی اشاره کرد و گفت: براساس آیات قرآن کریم دانش، عدل و معادباوری از ویژگی‌های حکمرانان دولت اسلامی است و امام خمینی (ره) نیز به آنها تاکید داشتند.

رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس افزود: امام خمینی (ره) بر اساس مبانی فقهی به این نکته قائل بودند که حکومت باید اسلامی باشد که اگر حکومت اسلامی نبود مشرعیت ندارد.

وی تصریح کرد: امام خمینی (ره) رکن دیگری را برای این موضوع قائل بودند و آن جمهوریت است که امروز از آن به مردم سالاری دینی تعبیر شده است.

مهدوی‌مهر در پایان گفت: حکمرانان دولت اسلامی باید در چارچوب قانون اسلام حرکت کنند و رعایت مردم نیز از سوی دیگر حائز اهمیت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار