شهید «سلیمان دهقان»:

جنگ کفر و ایمان برای امتحان خلق به یکدیگر است

شهید «سلیمان دهقان» در فرازی از وصیت‌نامه خود نوشته است: جنگ کفر و ایمان برای امتحان خلق به یکدیگر است و آنان که در راه خدا کشته شدند، خدا هرگز رنج و اعمالشان را ضایع نگرداند.
کد خبر: ۴۲۶۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۸ - 16November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «سلیمان دهقان» در سال 1333 در تبریز متولد شد. وی پس از پشت سر گذاشتن دوران جوانی و با آغاز جنگ تحمیلی به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و پس از حضور در چندین عملیات، سرانجام در تاریخ 24 اسفندماه 1366 در منطقه ماووت عراق به شهادت رسید.

وصیت‌نامه شهید:

باید خداوند را شکرگزار باشیم و قدر نعمت‌های زیادی که به ما ارزانی داشته است را بدانیم. یکی از نعمت‌ها این است که امام امت، ابراهیم زمان، خمینی بت‌شکن را برای ما رهبر قرارداد تا با ولایت خود ما را از فساد و تباهی، نجات داده و ما را از زیر ظلم و ستم ظالمان بیرون آورد.

باید بدانیم که این جنگ یک آزمایش الهی است که خداوند با این جنگ بندگان خود را امتحان می‌کند. جنگ کفر و ایمان برای امتحان خلق به یکدیگر است و آنان که در راه خدا کشته شدند، خدا هرگز رنج و اعمالشان را ضایع نگرداند.

پس باید گفت خداوند که ما را آفریده است، بی‌هدف نیست بلکه برای هدفی ما را خلق کرده است و خودش وظیفه ما را روشن کرده است که ما باید به وظیفه خودمان عمل کنیم و سعی کنیم که از آزمایشات الهی سربلند بیرون آئیم. ان‌شاءالله.

بنده به طور آگاهانه و با جان و دل راه خداوند را دریافتم و آن را قبول کردم و باید خدا را شکر کنیم که ما را به راه خودش که راه مستقیم است هدایت کرده است و این بزرگ‌ترین سعادت و خوشبختی است که نصیب ما شده است و همچنین باید بگویم که جان، امانتی است که خداوند به ما عنایت فرموده است و من آماده‌ام که این امانت الهی را در راه خودش بذل نمایم.

در انتها به امت اسلامی مخصوصا افراد پایگاه ثارالله تذکری دارم که در راه مستقیم حرکت کنند و از خون شهدا حمایت کنند، اسلحه آن‌ها را زمین نگذارید تا دشمنان از فرصت استفاده نکنند و همچنین می‌خواهم که نماز جمعه و جماعت را ترک نکنید و سنگر مساجد ر حفظ کرده و همیشه امام را دعا کنید.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار