بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس سمنان به مناسبت 26 آبان؛

آزادسازی سوسنگرد نقطه عطفی در پیروزی‌های دفاع مقدس بود

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان به مناسبت 26 آبان سالروز آزاد سازی سوسنگرد بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۲۶۶۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴ - 16November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از سمنان، اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان  سمنان به مناسبت گرامیداشت 26 آبان «سالروز حماسه آزادسازی شهر سوسنگرد» بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

هشت سال دفاع مقدس با تمام فراز و فرودهایش، یادآور رشادت ملت ایران و رزمندگان جان بر کفی است که با اهداف آسمانی و با الگو گرفتن از سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع)  و رهبری حکیمانه امام خمینی (ره) صحنه‌هایی از ایثار و مقاومت آفریدند و بخش عظیمی از تاریخ حماسی انقلاب اسلامی را خلق کردند. این مقطع تاریخی پشتوانه اصلی هویت و فرهنگ انقلاب اسلامی و صحنه نمایان سازی وحدت، اقتدار، اراده، عظمت و درخشش ملت ایران در برابر جبهه دشمن و توطئه جهانی علیه جمهوری اسلامی به شمار می‌رود.

۲۶ آبان ماه سالروز حماسه بزرگ آزادسازی سوسنگرد قهرمان در دومین ماه از آغاز جنگ تحمیلی علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله نقاط عطف و الهام بخش دفاع مقدس است که نقش ارزنده و پیامبرگونه حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) با صدور فرمان تاریخی «سوسنگرد تا فردا باید آزاد گردد.» مقاومت و اراده راسخ رزمندگان عزیز و افتخارآفرین اسلام و هوشمندی و بصیرت مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) در برابر ارتش تا بن دندان مسلح و برخوردار از حمایت قدرت‌های بزرگ استکباری بوده و درس ولایت پذیری، پایداری و ایستادگی در برابر دشمن را به آحاد نسل‌های ایران اسلامی یادآور می‌شود.

رزمندگان سلحشور و تاریخ‌ساز اسلام در این عملیات غرورانگیز و روحیه بخش با نشان دادن عزم و اراده مصمم ملت ایران برای دفاع از میهن اسلامی و بیرون راندن اشغالگران بعثی از سرزمین مقدس خود، عیار باور و اعتماد به وعده الهی و تاثیر وحدت و همدلی آحاد جامعه برای غلبه بر دشمنان تا بن دندان مسلح و فائق آمدن بر سدها و موانع ایجاد شده در مسیر پیش روندگی انقلاب اسلامی و اهتزاز پرچم عدالت، معنویت و حق‌طلبی بر بام های جهان را آشکار ساخت.

مسلما نشر و ترويج افتخارات و معرفي حماسه‌سازان آن دوران و انتقال مفاهيم ارزشی مقاومت پيروزمندانه و فرهنگ ايثار و شهادت برگرفته از سال هاي دفاع مقدس به نسل هاي حاضر و آينده در رويارويی با جبهه جديد جنگ نرم دشمنان اسلام، با تبعيت از رهنمودهای مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) و تا رسيدن به طليعه صبح ظهور مسئوليتی همگاني و اجتناب ناپذير است و مخصوصا اصحاب رسانه و صاحب‌نظران در اين زمينه مسئوليتی خطير و مضاعف دارند.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سمنان در چهلمین سالگرد حماسه آزادسازی سوسنگرد ضمن گرامیداشت شهدای این حماسه، یاد و خاطره 70 شهید استان را گرامی می‌دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها