بیانیه اداره‌کل حفظ آثار دفاع مقدس بوشهر به مناسبت سالروز آزاد‌سازی سوسنگرد؛

ولایتمداری و اتحاد میان نیروهای مسلح و ملت ایران رمز آزادسازی سوسنگرد بود

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر به مناسبت سالروز آزادسازی سوسنگرد بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۲۶۶۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۳ - 16November 2020

اتحاد و ولایتمداری میان نیروهای مسلح و ملت ایران رمز آزادسازی سوسنگرد بود‌به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بوشهر، اداره ‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های‌ دفاع مقدس استان بوشهر به مناسبت 26 آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است:

در هفته اول هجوم دشمن به کشورمان، شهر سوسنگرد اولین شهری بود که بعد از هفت روز مقاومت‌های دلیرانه محدود نیروهای ژاندارمری، سپاه و نیروهای مردمی به اشغال دشمن متجاوز درآمد، اما با گذشت سه روز رزمندگان در 9 مهرماه 1359 طی عملیاتی شبانه موفق شدند دشمن بعثی را وادار به عقب نشینی کرده و آنان را به عقب برانند؛ اما نیروهای عراقی حملات مجدد خود را از 17 مهرماه آغاز و در 21 مهرماه «بستان» را اشغال کرد و 24 آبان‌ماه نیز «سوسنگرد» را از سه طرف محاصره کرده و وارد آن شدند.

‌سرانجام با فرمان تاريخی امام خمينی(ره) مبنی بر اينكه «سوسنگرد بايستی تا فردا آزاد شود» عمليات آزادسازی در شامگاه 25 آبان 1359 با درک دقيق اوضاع و تحليل صحيح راهبرد دشمن صورت گرفت و در 26 آبان‌ماه، رزمندگان ارتش، سپاه و ستاد جنگ‌های نامنظم (گروه شهید چمران) به کمک محاصره‌شدگان آمدند و شهر را آزاد کردند.

عملیات سوسنگرد که سالانه در 26 آبان گرامی داشته می‌شود یکی از نکات برجسته آزادسازی عملیات سوسنگرد وحدت نیروهای مسلح است که ارتش سپاه، جهاد سازندگی، ژاندارمری و عشایر به فرمان ولی و مقتدای خویش لبیک گفتند و با اتحاد خود حماسه ای از انسجام و ولایتمداری دیگر آفریدند.

حماسه آزاد‌سازی سوسنگرد یکی از میدان‌های رشادت ماندگاری است که ابعاد و زوایای مقاومت و پایداری ملت ایران و رزمندگان اسلام در آن قابل مشاهده است و الگویی برای ادامه دفاع هشت ساله دفاع مقدس شد.

اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و پاسداشت چهلمین و یکمین سالروز حماسه آزادسازی سوسنگرد اتحاد و همبستگی نیروهای مسلح و آحاد مردم را برای مقابله با تهدیدها و تحریم ها در شرایط کنونی همچون دوران دفاع مقدس لازم و ضروری دانست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار