نماینده مردم مازندران در خبرگان رهبری تأکید کرد؛

لزوم استفاده از ابزار رسانه و هنر در تبیین خطرات مواد مخدر برای جامعه

آیت الله «علی معلمی» بر لزوم استفاده از ابزار رسانه و هنر برای ارتقاء دانش اعتیاد و تبیین مضرات و خطرات مواد مخدر برای نسل جوان و نوجوان تاکید کرد.
کد خبر: ۴۲۶۷۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۵ - 16November 2020

لزوم استفاده از ابزار رسانه و هنر در تبیین خطرات مواد مخدر برای جامعهبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «علی معلمی» نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در دیدار با  دبیر و کارشناسان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان خواستار عزم ملی و همگانی برای مبارزه با مواد مخدر شد و اظهار داشت: صدا و سیما و رسانه‌ها مفاسد و خطرات مواد مخدر را تبیین کنند.

آیت الله معلمی با اشاره به مبارزه 40 ساله جمهوری اسلامی با موادمخدر و تقدیم هزاران شهید و جانباز در این حوزه گفت: با وجود بکارگیری شیوه‌های مختلف متاسفانه هر ساله هم آمار کشفیات و هم آمار افراد معتاد و آلوده افزایش می‌یابد.

امام جمعه قائمشهر تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی رهنمودهای مقام معظم رهبری را در حوزه ضرورت مقابله با کاهش آسیب‌های اجتماعی جدی نگرفته‌اند.

وی تاکید کرد: مبارزه با موادمخدر باید فراگیر و همگانی شود و آموزش و پرورش، آموزش عالی، وزارت بهداشت، صدا و سیما و رسانه‌ها همه با هم هماهنگ و همزمان با نیروی انتظامی عمل کنند.

امام جمعه قائمشهر بر اثرپذیری برنامه‌های صدا و سیما تاکید کرد و گفت: صدا و سیما می‌بایست مفاسد اعتیاد و مواد مخدر را برای جامعه تبیین کند و ضرورت دارد تا مباحث مرتبط با مضرات و آسیب‌های مواد مخدر در کتب درسی مدارس و دانشگاه‌ها آورده شود.

آیت الله معلمی خواستار عزم جدی همه دستگاه‌ها برای مبارزه همه جانبه با مواد مخدر شد و گفت: مبارزه با مواد مخدر عزم ملی و فراگیر می‌خواهد و در این حوزه باید یک موج و حرکت عمومی شکل بگیرد.

وی با اشاره به اینکه پایه و اساس بسیاری از آسیب‌ها مواد مخدر است، افزود: خیلی از خانواده‌ها به دلیل مواد مخدر متلاشی شده‌اند و پایه بسیاری از سرقت‌ها و خشونت‌ها و قتل‌ها هم مواد مخدر است.

وی با اشاره به افزایش تولید مواد مخدر در افغانستان گفت: تولید مواد مخدر با وجود نیروهای آمریکایی در افغانستان 50 برابر شده است و امروزه مبارزه با مواد مخدر امری مقدس و ارزشمند است و همه باید پای کار بیایند.

آیت الله معلمی در پایان بر استفاده از ابزار رسانه و هنر برای ارتقاء دانش اعتیاد و تبیین مضرات و خطرات مواد مخدر برای نسل جوان و نوجوان تاکید کرد.

«احمد مظفری» دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران گزارشی از اقدامات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر مازندران ارائه کرد و گفت: متاسفانه مواد مخدر افراد فعال و سرباز جامعه را به سربار تبدیل می‌کند و ضرورت دارد تا تمامی ظرفیت‌ها در این حوزه فعال شود.

وی تاکید کرد: معضل مواد مخدر و اعتیاد به یک تهدید جدی برای سلامت و امنیت جامعه تبدیل شده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها