بیانیه اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی به مناسبت سالروز آزادسازی سوسنگرد

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی به مناسبت سالروز آزادسازی سوسنگرد بیانیه‌ای صادر کرد.
کد خبر: ۴۲۶۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸ - 16November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی به مناسبت سالروز آزادسازی سوسنگرد بیانیه‌ای صادر کرد.

متن بیانیه بدین شرح می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

«سوسنگرد تا فردا باید آزاد شود» امام خمینی(ره)

26 آبان‌ماه هر سال یادآور حماسه‌ عظیم و ماندگاری است که دلیرمردان ایران زمین بر حسین زمان خود لبیک گفته و قسمتی از خاک ایران اسلامی را از محاصره بعثی‌های جنایتکار درآوردند.

قطع به یقین آزادسازی سوسنگرد، فصلی به یاد ماندنی از حماسه‌آفرینی شهدای والامقام و رزمندگانی است که توانستند با اتکا به قدرت الهی به عرصه جهاد پا گذاشته و با نمایش ایمان خود که بر گرفته از تعالیم اسلام ناب محمدی (ص) است، حماسه‌ای جاوید را رقم زده و تمامی قدرتمندان متکبر جهان را به حیرت وا دارند.

این حماسه بزرگ و ماندگار نشان داد اگر ملتی با ایمان، باور و اعتقاد راستین و با هوشمندی و هوشیاری و اطاعت از ولایت مطلقه فقیه در برابر دشمنان خود به مصالح و منافع ملی بیاندیشد بی تردید با یاری الهی خواهند توانست بر چالش‌ها و موانع فائق آید و روند پیشرفت و عبور از سدها و سختی‌ها را تضمین نماید.

بی تردید بازخوانی و تشریح وقایع و رخدادهای درس آموز دفاع مقدس و نقش‌های تأثیرگذار و ارزنده مقام معظم رهبری و شهید دکتر مصطفی چمران در عملیات آزادسازی سوسنگرد و برای آحاد ملت ایران به ویژه رزمندگان مدافع انقلاب و تمامیت ارضی کشور بسیار عبرت آور و بسترهای ارتقای قدرت بازدارندگی و آمادگی‌های همه جانبه دفاعی را تقویت کرده و ملت ایران را در عرصه تقابل با جبهه خبیث و مکار دشمنان انقلاب و نظام اسلامی مصمم تر از گذشته یاری بخشد.

آزادسازی سوسنگرد در 26 آبان‌ماه شیرینی کام همه ملت ایران را در ماه‌های آغازین جنگ تحمیلی دو چندان کرد که در این بین نقش بی بدیل نیروهای بی ادعای آذربایجانی در این حماسه بی‌نظیر از جمله: شهید محراب آیت الله مدنی، سردار شهید علی تجلایی و... که با فرماندهی و مدیریت خود در آن روزها توانستند با همدلی و یکدلی همه جانبه نیروهای مسلح و مردم قهرمان سوسنگرد، دشمن متجاوز را از خاک کشور بیرون رانده و تا ابد نام‌شان در تاریخ ایران اسلامی به نیکی یاد شود.

اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای والامقام مکتب جهاد و شهادت و تبریک سالروز آزادسازی سوسنگرد اعلام می‌دارد حال که در چلمین سالگرد دفاع مقدس قرار داریم بر تمامی مسئولین امر نیاز است تا با مرور وقایع آن دوران و با اتکا به تجربیات فرماندهان روزهای درخشان در دفاع مقدس و به کارگیری تجربیات آن‌ها در اداره امور کشور و اعتماد به جوانان مومن و انقلابی زمینه را برای پیشرفت هر چه بهتر ایران اسلامی در همه زمینه‌ها فراهم نموده و همچنین با اتکا به فرمایشات گهربار حضرت امام‌خمینی (ره) و گوش فرا دادن به فرامین مقام معظم رهبری حضرت امام خامنه ای عزیز عرصه جولان دادن به استکبار جهانی را تنگ کرده و اجازه خودنمایی به دشمنان قسم خورده جمهوری اسلامی را ندهند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار