وزیر بهداشت:

۴ واکسن کرونای ایرانی در آستانه آزمایش انسانی است

نمکی گفت: خوشبختانه از بین ۱۲ شرکت دانش‌بنیانی که در حال تلاش برای ساخت واکسن کرونا هستند، هشت شرکت در وضعیت مطلوبی هستند و چهار شرکت در حال ورود به آزمایش فاز انسانی قرار دارند.
کد خبر: ۴۲۶۷۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲ - 16November 2020

چهار واکسن کرونای ایرانی در آستانه آزمایش انسانی/ کشوری پیشرو در تولید واکسن خواهیم بودبه گزارش گروه اجتماعی دفاع‌پرس، «سعید نمکی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نشست آنلاین که با حضور مقامات سازمان جهانی بهداشت برگزار شد، اظهار داشت: در همه دنیا بیماری کرونا با شروع فصل سرما موج جدیدی را رقم زد.

وی با بیان اینکه وزارت بهداشت در طرح جدید با افزایش ۱۰۰ هزار تست روزانه و بیماریابی جدید و فعال تلاش می‌کند آمار مرگ و میر روزانه را کاهش دهد، افزود: این موضوع با کمک و با توجه به ساخت تست آنتی‌ژن در کشور که از هفته آینده راه‌اندازی خواهد شد، تحقق‌پذیر است.

وزیر بهداشت با بیان اینکه در رابطه با تأمین واکسن کرونا سه روش را دنبال می‌کنیم، گفت: روش اول مشارکت در کواکس با حمایت سازمان جهانی بهداشت است. در روش دوم با انستیتو پاستور و کشور‌هایی که در سطح بین الملل تلاش می‌کنند که واکسن تولید کنند، همکاری داریم و در نهایت با تلاش و جدیت همکارانم در شرکت‌های دانش‌بنیان در انستیتو پاستور و شرکت رازی اقدامات خوبی انجام شده است. خوشبختانه از بین ۱۲ شرکتی که گام‌های خوبی برای تولید واکسن برداشته بودند، هشت شرکت در وضعیت مطلوبی قرار دارند و چهار شرکت در حال ورود به آزمایش فاز انسانی واکسن کرونا هستند.

نمکی افزود: در نشستی که با سازمان جهانی بهداشت داریم گروهی از همکاران من در شرکت‌های دانش بنیان عملکرد خود را به اطلاع سازمان جهانی بهداشت می‌رسانند و هفته بعد گروه دیگری که مکانیزم پیشرفته‌تری دارند این اقدام را انجام خواهند داد.

وی گفت: توسعه حرکت دانش‌بنیان و تکیه بر علم داخل همواره مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک به‌عنوان یکی از کشور‌های پیشرو در دنیا در حوزه ساخت واکسن کرونا طرح شویم.

وزیر بهداشت از سازمان جهانی بهداشت درخواست کرد که از ایران به‌عنوان کشوری که در اوج تحریم در حال تلاش برای ساخت واکسن است، بیش از پیش حمایت کند.

انتهای پیام/ 241

پربیننده ها
آخرین اخبار