نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی؛

خوداتکایی از برکات جنگ تحمیلی بود/ لزوم انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جوان جامعه

حجت‌الاسلام «آل‌هاشم» گفت: جنگ تحمیلی برکات فراوانی داشت، یکی از آن‌ها خوداتکایی ما بود و توانستیم به این اقتدار و قدرت برسیم که دشمنان توان مقابله در ما را ندارند و همه دشمنان از قدرت موشکی ما حساب می‌برند
کد خبر: ۴۲۶۷۷۵
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۴ - 16November 2020

به گزارش دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، «سید محمدعلی آل‌هاشم» نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز در دیدار با تعدادی از فرماندهان نظامی و انتظامی استان و مدافعان آزادسازی سوسنگرد اظهار داشت: ما وظایف زیادی نسبت به شهدا و رزمندگان دفاع مقدس بر عهده داریم و می‌توانیم با برگزاری مراسم یادبود شهدا ، تشکیل موزه‌های دفاع مقدس ، بازدید از مناطق عملیاتی و نیز انتشار وصیت نامه شهدا و خاطرات جانبازان و آزادگان،  فرهنگ دفاع مقدس را به نسل جوان جامعه انتقال دهیم. 
 
وی با بیان اینکه لشکر عاشورا و رزمندگان آن د ردوران دفاع مقدس نقش بی‌بدیلی داشتند، خاطرنشان کرد: سوسنگرد حساسیت بسیار زیادی داشت چرا که کلید فتح خوزستان بود و امام به این مسئله توجه ویژه‌ای داشتند و در دو جا فرمودند حصر آبادان و سوسنگرد باید شکسته شود لذا همه با هم شدند و آن رمز پیروزی شد تا و توانستند سوسنگرد را آزاد کنند. 
 
امام جمعه تبریز تاکید کرد: شما عزیزان عزت و شرف برای این مملکت آفریدید، همت والایی که آن زمان داشتید سبب شد تا جنگ به جایی برسد که بالاخره دشمن متوجه شود در مقابل نیروهای جمهوری اسلامی ایران توان مقابله ندارد. 
 
وی با بیان اینکه جنگ با همه ضرر و زیانی که از نظر نیروی انسانی و مالی و اقتصادی به کشور وارد کرد، گفت: جنگ تحمیلی برکات فراوانی داشت، یکی از آن‌ها خوداتکایی ما بود و توانستیم به این اقتدار و قدرت برسیم که دشمنان توان مقابله در ما را ندارند و همه دشمنان از قدرت موشکی ما حساب می‌برند ،قدرتی که به واسطه جوانانی همچون طهرانی مقدم‌ها به دست آمد. 
 
نماینده ولی فقیه در استان افزود: قبل از انقلاب، ارتش ما قادر به تعمیر بالگرد و هواپیما نبود چرا که  مستشاران آمریکایی احازه این کار را نمی دادند، اما امروز به جایی رسیدیم که هواپیمای شکاری و ناو جنگی می سازیم و همه اینها به برکت جنگ تحمیلی به دست آمده است. 
 
امام جمعه تبریز در پایان با بیان اینکه جوانان 13 ساله بسیجی ما داوطلبانه و عاشقانه با آن روحیه به جبهه‌ها رفتند و در مقابل دشمن ایستادند خاطرنشان کرد: این‌ها با سن‌ کم کارهای بزرگی انجام دادند و نباید فداکاری آن‌ها فراموش شود بلکه باید به صورت کتاب نوشته شود تا برای آیندگان انتقال یابد.

در ادامه، سردار سرتیپ دوم پاسدار «اصغر عباسقلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی نیز گفت: وظیفه شرعی و انقلابی همه ماست تا فداکاری‌ها و از جان گذشتگی های رزمندگان مان را زنده نگه داریم و به نوعی قدردان زحمات و ایثار شان باشیم . 
 
وی ادامه داد: دوران جنگ تحمیلی دوران بی‌بدیلی بود و باعث شد تمام توطئه‌ها و بحران‌هایی که دشمنان برای انقلاب ما تدارک دیده بودند از بین برود .

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها