فرمانده سپاه تهران بزرگ در نشست خبری:

راه‌اندازی «پویش سلیمانی‌ها» در پایگاه‌های بسیج/ ۱۱۰ میز خدمت در مساجد محوری برپا می‌شود

سردار یزدی گفت: خدمت‌رسانی به عموم مردم به‌خصوص نیازمندان اعم از کسانی که مشکل معیشتی دارند و یا کسانی که از نظر بهداشتی و درمانی در این ایام با مشکل روبه‌رو هستند، از برنامه‌های بسیج است.
کد خبر: ۴۲۶۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۱ - 17November 2020

یزدیبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار «محمدرضا یزدی» فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز به مناسبت گرامی‌داشت هفته بسیج در سپاه محمد رسول الله (ص) برگزار شد، اظهار داشت: بسیج همچون گذشته در تمامی صحنه‌ها برای خدمت به مردم و انقلاب اسلامی حضور خواهد داشت.

وی با اشاره به اهداف محوری بسیج گفت: خدمت‌رسانی به عموم مردم به‌خصوص نیازمندان اعم از کسانی که مشکل معیشتی دارند و یا کسانی که از نظر بهداشتی و درمانی در این ایام با مشکل روبه‌رو هستند، از برنامه‌های بسیج است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) با بیان اینکه متخصصان بسیج به کسانی که در ایام کرونا فردی از خانواده خود را از دست دادند، مشاوره خواهند داد، افزود: امید دادن به مردم برای پیشرفت در منطقه و جهان امروز بسیار مهم است.

برپایی ۱۱۰ میز خدمت در مساجد محوری
سردار یزدی اضافه کرد: هم‌افزایی و هماهنگی با ستاد مقابله با کرونا تهران از دیگر برنامه‌های ما است؛ ۱۱۰ میز خدمت در هفته بسیج در مساجد محوری برپا خواهد شد که خدمات درمانی و مشاوره ارائه خواهند کرد.

وی ادامه داد: در این هفته ۴۰ میز خدمت توسط بسیج ادارات در زمینه ارائه خدمت در حوزه صدور کارت ملی، شناسنامه، تلفن همراه و انشعابات برقرار خواهد بود.

راه‌اندازی پویش «سلیمانی‌ها»
فرمانده سپاه تهران بزرگ با اشاره به اینکه در هفته بسیج پروژه‌های محرومیت‌زدایی افتتاح خواهد شد، عنوان کرد: «پویش سلیمانی‌ها» در تمامی پایگاه‌های بسیج راه‌اندازی خواهد شد و در آن، هر پایگاه بسیج یک خدمت ارائه خواهد داد.

سردار یزدی با بیان اینکه از ماه مبارک رمضان تاکنون در سه مرحله بسته‌های معیشتی در سراسر تهران توزیع شده است، افزود: مرحله چهارم این طرح در هفته بسیج انجام خواهد شد؛ همچنین تجلیل از شهدای مدافع سلامت از دیگر برنامه‌های هفته بسیج است.

کشف انبار‌های احتکار اقلام بهداشتی
وی در ادامه با اشاره به شناسایی و کشف انبار‌های احتکار اقلام بهداشتی و... از ماه مبارک رمضان تاکنون گفت: در این ایام ۸۰ هزار حلقه لاستیک، ۲۴۳ دستگاه تویوتا، ۲۵۵ هزار ماسک، هزار و ۷۷۰ فیلتر ماسک، هزار و ۶۰۰ عینک محافظ چشم، دو میلیون و ۳۰۰ هزار دستکش پزشکی، مقادیری الکل، ۸۶ هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده، محلول ضدعفونی دست، لباس گان و تب‌سنج کشف شد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ بیان کرد: تاکنون ۴۰ هزار ماسک و یک میلیون بسته معیشتی میان نیازمندان توزیع شده است و دو میلیون بسته معیشتی نیز در هفته بسیج توزیع خواهد شد.

حضور گسترده بسیج در رزمایش کمک مومنانه
سردار یزدی با بیان اینکه شش هزار پایگاه بسیج و اقشار در رزمایش کمک مومنانه حضور داشتند، افزود: بیش از دو هزار گروه جهادی در تهران در حال فعالیت هستند که هزار و ۷۰۰ گروه در محلات اقدام به کمک می‌کنند؛ ۵۰۰ گروه نیز جغرافیامحور هستند و در دیگر استان‌ها فعالیت می‌کنند.

وی اضافه کرد: جمع‌آوری کمک‌های مومنانه برای مقاصد عمرانی، خدمت‌رسانی به سالمندان، ارائه آموزش‌های عمومی و تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی از اقدامات گروه‌های جهادی است.

انجام هزار پروژه عمرانی
فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) ادامه داد: هزار پروژه عمرانی در تهران توسط گروه‌های جهادی در حال انجام است که از جمله آن‌ها می‌توان به ساخت ۱۱۳ باب منزل مسکونی، مرمت و بازسازی ۱۰۰ خانه، احداث دو مدرسه و احداث یک مسجد در دشت آزادگان اشاره کرد.

سردار یزدی همچنین در خصوص حضور گروه‌های جهادی در غیزانیه اهواز گفت: این گروه‌ها سه منبع ۳۲۰ هزار لیتری آب را در سه روستای محوری ایجاد کردند که باعث شد روستاهای دیگر هم از نعمت آب بهره‌مند شوند؛ همچنین در آینده هم لوله‌کشی‌های آب به این سه منبع متصل خواهند شد‌.

راه‌اندازی ۷۰۰ صندوق پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال
وی در ادامه با اشاره به برپایی ۳۰۰ کارگاه توانمندسازی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: ۷۰۰ صندوق پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال با کمک خیّرین راه‌اندازی شده است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ با بیان اینکه سه هزار نفر از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بسیج استفاده کرده‌اند، افزود: از این تعداد به ۳۰۰ نفر تسهیلات خود اشتغالی اعطاء شد.

سردار یزدی بیان کرد: ۱۱۰ تبلت و هشت گوشی هوشمند با کمک خیّرین خریداری و به دانش‌آموزان نیازمند تحویل داده شد که این کمک‌ها همچنان ادامه دارد.

توزیع ۱۷۰۰ سری جهیزیه
وی درباره تأمین جهیزیه نوعروسان توسط سپاه محمد رسول الله (ص) گفت: با شیوع ویروس کرونا کار تأمین جهیزیه در سپاه تهران تعطیل نشده است و هزار و ۷۰۰ سری جهیزیه شامل ۱۵ قلم وسایل اساسی بین زوجین نیازمند توزیع شد؛ تا پایان سال نیز هزار بسته دیگر توزیع خواهد شد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) عنوان کرد: خانه ۵۰۰ تن از اقشار کم‌درآمد و نیازمند در تهران بازسازی و مرمت شد و تا پایان سال دو هزار خانه دیگر هم مرمت و بازساری خواهد شد.

اقدامات سپاه در حوزه اجتماعی
سردار یزدی درخصوص اقدامات سپاه تهران در حوزه اجتماعی گفت: از سال ۱۳۹۷ مرکزی برای درمان، صیانت و اشتغال معتادان متجاهر با نام «شهید ضیائیان» راه‌اندازی شد که تاکنون هزار و ۵۰۰ نفر در آن درمان شده‌اند؛ همچنین اخیراً مرکزی با نام «طراوت زندگی» در شرق تهران برای نگهداری از بانوان معتاد متجاهر راه‌اندازی شده و این مرکز پذایرای ۱۵۰ نفر است.

وی ادامه داد: مرکزی در غرب تهران نیز برای پذیرش معتادان متجاهر زن در حال آماده‌سازی است که با راه‌اندازی آن، دیگر زن معتادی در خیابان‌ها نخواهد ماند.

فرمانده سپاه تهران بزرگ اضافه کرد: هزار و ۵۰۰ کارگاه پیشگیری از اعتیاد در سراسر تهران برگزار شد؛ همچنین پنج مرکز هدایت امر به معروف و نهی از منکر در تهران راه‌اندی شد؛ این مراکز در تمامی سطوح ورود خواهند کرد و فقط موضوع حجاب نیست.

سردار یزدی افزود: ۲۵۰ گروه امر به معروف و نهی از منکر لسانی برای استفاده از ماسک و ۲۰ گروه برای مقابله با گران‌فروشی‌ها در تهران تشکیل شده است.

طراحی «اتوبوس اتودانش» و راه‌اندازی ۴۴ پایگاه علمی
وی با بیان اینکه ۴۴ پایگاه علمی در تهران برای ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان راه‌اندازی شده است، گفت: ۷۰ مرکز فناوری در تهران ایجاد شده است؛ همچنین کلینیک صنعت در تهران راه‌اندازی شده که باعث رفع موانع تولید خواهد شد؛ در این کلینیک از مهندسین بسیجی نخبه استفاده می‌شود.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ از راه‌اندازی و طراحی اتوبوس اتودانش خبر داد و اظهار داشت: این اتوبوس شامل آزمایشگا‌هایی است که به مناطق محروم خواهد رفت و برای دانش‌آموزان کارگاه‌های آموزشی برگزار خواهد کرد.

سردار یزدی با اشاره به اینکه بخشی از بچه‌های بسیجی محصولات دانش بنیانی تولید کردند که از گذشته به دنبال صادرات این محصولات بودیم، افزود: خوشبختانه با تلاش‌های صورت گرفته صادرات این محصولات امروز در حال انجام است.

وی از راه‌اندازی پارک علم و فناوری در آینده خبر داد و گفت: مطالعات این پروژه به اتمام رسیده و معاون پارک علمی و فناوری ریاست جمهوری از روند آن بازدید کرده است؛ این پارک تا پایان سال در تهران راه‌اندازی خواهد شد.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ در ادامه عنوان کرد: هفته بسیج در تهران با شعار «تهران سراسر محبت و خدمت بسیج» خواهد بود.

سردار یزدی در پاسخ به سوالی در خصوص اقدامات بسیج در حوزه برقراری نظم و امنیت در تهران گفت: از شروع سال ۱۳۹۹ در حوزه برقراری امنیت به واسطه اینکه برخی از مراکز تجاری و فروشگاهی به دلیل شیوع کرونا بسته بودند با نیروی انتظامی همکاری خوبی داشتیم؛ همچنین از هفته آینده که قرار است دو هفته تهران تعطیل شود در کنار نیروی انتظامی برای کنترل تردد‌ها و اجرای دستورالعمل‌های دقیق بهداشتی حضور خواهیم داشت.

اقدامات سپاه در حوزه سایبری
وی در خصوص اقدامات سپاه در حوزه سایبری نیز بیان کرد: لشکر سایبری که متشکل از ۱۴۴ گردان است، اقداماتی در زمینه آموزش، مهارت‌افزایی، تلاش برای بصیرت‌افزایی و رفع ابهام و دروغ‌پراکنی معاندین انجام داده است.

فرمانده سپاه محمد رسول الله (ص) خاطرنشان کرد: سعی کرده‌ایم با حضور در فضای مجازی، با کسانی که به دنبال تهدید هستند، مقابله کنیم و با ارائه برنامه‌هایی توانمندی‌های جوانان را در مقابل این شایعه‌ها و دروغ‌پراکنی‌ها افزایش دهیم و آن‌ها را واکسینه کنیم.

انتهای پیام/ 241

پربیننده ها
آخرین اخبار