چهل‌سالگی سرو/ معاون فرهنگی اداره‌کل ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با دفاع‌پرس؛

رسالت اصحاب قلم، تبیین ادبیات پایداری و انتقال آن به نسل‌های آینده است

افشین تحفه‌گر با اشاره با بیان اینکه کتاب یک رسانه پایدار است و تا سال‌ها می‌تواند نقش‌آفرینی کند، گفت: رسالتی که بر دوش جامعه فرهنگی و اصحاب قلم در این عرصه است تبیین ادبیات پایداری و مقاومت به زبان روز و انتقال آن به نسل‌های فعلی و آینده است
کد خبر: ۴۲۶۸۳۵
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۹ - 17November 2020

«افشین تحفه‌گر» معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: ادبیات پایداری؛ یک ادبیات غنی و سرشار از سوژه‌های نابی است که برای هر برهه‌ای از زمان می‌تواند درس زندگی داشته باشد و مخاطبین این سوژه‌ها، نسل آینده هستند که می‌توانند با اتکا به اینگونه از ادبیات در راستای استحکام نظام جمهوری اسلامی ایران گام بردارند.

وی با اشاره به این مطلب که کتاب یک رسانه پایدار است و تا سال‌ها می‌تواند نقش‌آفرینی کند و فارغ از رسانه‌های دیگری‌ست که تاریخ مصرف دارند، یادآور شد: رسالتی که بر دوش جامعه فرهنگی و اصحاب قلم در این عرصه است تبیین ادبیات پایداری و مقاومت به زبان روز و انتقال آن به نسل‌های فعلی و آینده است.

این مسئول در تبیین حمایت‌های اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در زمینه ادبیات پایداری و دفاع مقدس گفت: در سال‌های اخیر در زمینه انتشار کتاب‌هایی مرتبط با این مفاهیم کارهای خوبی انجام شده است اما کافی نیست.

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: در کنار کمک‌های وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی، دستگاه‌های دیگری هم که رسالت کمک به غنای ادبیات پایداری را دارند؛ نیز کمک‌های خوبی در این عرصه داشته‌اند.

تحفه‌گر افزود: همچنین ناشرینی در استان هستند که انحصاراً در این حوزه کار می‌کنند و در زمینه کارهای حمایتی چون خرید کاغذ یارانه‌ای، پشتیبانی از آنها در بخش‌های مرتبط با کرونا و همچین معرفی و فروش ویژه کتب در فصول مختلف مورد حمایت و در اولویت قرار دارند.

معاونت فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پایان گفت: علاوه بر حمایت‌هایی که دستگاه‌های مختلف از مقوله دفاع مقدس دارند؛ یادگاران دفاع مقدس؛ اعم از رزمندگان، جانبازان، ایثارگران، آزادگان و همچنین خانواده‌های معزز شهدا بایستی با نویسندگان و اصحاب قلم همکاری کنند تا آثار خوبی در حوزه ادبیات پایداری و مقاومت منتشر شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار