با حضور وزیر دفاع و شهردار تهران صورت گرفت؛

امضای تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت دفاع و شهرداری تهران

امیر حاتمی و پیروز حناچی در خصوص بهره‌مندی مدیریت شهری تهران از تجهیزات هوایی در عملیات اطفاء حریق، تفاهم‌نامه امضا کردند.
کد خبر: ۴۲۶۸۳۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۲ - 17November 2020

امضای تفاهم‌نامه همکاری وزارت دفاع و شهرداری تهرانبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، امیر سرتیپ «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح و «پیروز حناچی» شهردار تهران در خصوص بهره‌مندی مدیریت شهری تهران از تجهیزات هوایی در عملیات اطفاء حریق، تفاهم‌نامه امضا کردند.

امیر حاتمی، وزیر دفاع در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه اظهار داشت: مسئولیت کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی در کشور به عهده وزارت دفاع است و این سازمان با استفاده از ظرفیت دانشی و تجارب علمی از تجربه‌ی خوبی در این زمینه برخوردار است.

وی با بیان اینکه وزارت دفاع از طریق مرکز کنترل و پشتیبانی اطفای حریق هوایی نقش هماهنگی و پشتیبانی از یگان‌های بالگردی کشوری، لشکری و خصوصی را در زمینه اطفای حریق هوایی منابع طبیعی کشور به عهده دارد، گفت: این تفاهم‌نامه در زمینه بهره‌مندی مدیریت شهری تهران از تجهیزات هوایی وزارت دفاع در عملیات اطفاء حریق به امضا رسیده است.

وزیر دفاع هدف این تفاهم‌نامه را بهره‌گیری از توانمندی و ظرفیت‌های علمی عملی و تجارب مشترک در حوزه نجات و اطفای حریق هوایی و همچنین ارتقاء تجهیزات و ایجاد سامانه‌های ویژه مقابله با حریق با شرایط شهر تهران در راستای سیاست‌های کلان کشور عنوان کرد.

امیر حاتمی در ادامه برنامه‌ریزی و فراهم کردن بستر مناسب در زمینه بهره‌مندی مدیریت شهری تهران از تجهیزات هوایی در عملیات اطفای حریق در حریم و محدوده شهری تهران، استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان‌های وزارت دفاع در خصوص نجات و اطفای حریق، ارتقای تجهیزات و سامانه‌های موجود در مدیریت شهری به خصوص سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران، تحقیق و توسعه و اجرای طرح‌های نوین مشترک، استفاده از پرتابه‌ها و تجهیزات مناسب و اطفای حریق در کاربری‌های مدیریت شهری، بومی‌سازی تجهیزات آتش‌نشانی و ... را از موضوعات این تفاهم‌نامه برشمرد.

حناچی، شهردار تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه زمینه‌های همکاری از قبل با وزارت دفاع و نیرو‌های مسلح به وجود داشته است، گفت: این تفاهم‌نامه در راستای افزایش ضریب ایمنی شهروندان در تهران و توسعه همکاری‌ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه این تفاهم‌نامه در راستای استفاده از بستر و امکانات وزارت دفاع برای بالا بردن هرچه بیشتر ایمنی شهروندان به امضا رسیده است، افزود: با توجه به شرایط شهر تهران، گستردگی شهر و افزایش تراکم جمعیت، بحث اطفای حریق هوایی و امداد هوایی بیش از پیش ضروری شده است.

شهردار تهران با اشاره به شرایط ویژه پایتخت در خصوص محدودیت‌های امدادرسانی زمینی در بعضی مواقع عنوان کرد: این تفاهم‌نامه در راستای به‌روزرسانی تجهیزات و امکانات سازمان آتش‌نشانی و شهرداری تهران برای ارائه هرچه خدمات بهتر و بیشتر به شهروندان صورت گرفته است.

مدت این تفاهم‌نامه از زمان امضا به مدت پنج سال تعیین شده است که در صورت رضایت طرفین قابل تمدید خواهد بود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار