در دیدار فرماندهان نیروی پدافند هوایی ایران و عراق مطرح شد؛

اعلام آمادگی دانشگاه پدافند هوایی ارتش برای آموزش دانشجویان عراقی

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با اعلام آمادگی این نیرو جهت گسترش همکاری‌های نظامی با عراق گفت: ما در دانشگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) آمادگی پذیرش دانشجو از کشور عراق و همکاری در زمینه انتقال دانش نظامی را داریم.
کد خبر: ۴۲۶۸۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۷ - 17November 2020

اعلام آمادگی دانشگاه پدافند هوایی ارتش برای آموزش دانشجویان عراقیبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سرلشکر ستاد «معن زید ابراهیم علوان» فرمانده پدافند هوایی کشور عراق با حضور در ستاد نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با امیر سرتیپ «علیرضا صباحی‌فرد» فرمانده نیروی پدافند هوایی ایران دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار امیر صباحی‌فرد با تأکید بر تعامل بین دو کشور در تأمین امنیت هوافضای منطقه اظهار داشت: با ظرفیت دفاعی، که در کشور ایران و کشور دوست و همسایه ما، عراق وجود دارد و با توجه به وجود ظرفیت‌های مناسب انسانی، آموزشی و زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم افزاری در حوزه‌ی تخصصی علوم پدافند هوایی، پذیرش دانشجوی عراقی در دانشگاه خاتم الانبیاء (ص) می‌تواند نخستین گام این تعامل باشد.

وی تصریح کرد: با همکاری دو کشور دوستِ و همسایه ایران و عراق امنیت آسمان منطقه به خوبی تأمین می‌شود و همکاری با کشور‌های همسایه در تأمین امنیت منطقه از راهبرد‌های جمهوری اسلامی ایران است.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین از آمادگی این نیرو در جهت تجهیز و تقویت سامانه‌های پدافند هوایی کشور عراق خبر داد و گفت: ایران می‌تواند شبکه‌ی یکپارچه پدافند هوایی مشترک با عراق داشته باشد و ما می‌توانیم در جهت تقویت شبکه‌ی راداری عراق کمک کنیم.

فرمانده پدافند هوایی عراق نیز در این دیدار عنوان کرد: ما از همکاری و تعاملات نظامی بین دو کشور در تأمین امنیت هوایی استقبال می‌کنیم و خواستار افزایش همکاری‌های فنی، اطلاعاتی و عملیاتی بیشتر جهت تأمین امنیت هوافضای دو کشور هستیم.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها