مروری بر زندگی‌نامه شهید «سید علی حسینیان»

شهید «سید علی حسینیان» پس از آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع از خاک میهن اسلامی رهسپار جبهه‌ها شد و پس از مدتی مجاهدت در راه اسلام، درنهایت در تاریخ 20 دی‌ماه 1365 به شهادت رسید و به برادر شهیدش پیوست.
کد خبر: ۴۲۶۸۵۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ - 17November 2020

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از آذربایجان‌شرقی، شهید «سید علی حسینیان» در سال 1340 در شهر خلجان آذربایجان‌شرقی در خانواده‌ای کارگری دیده به جهان گشود. وی پس از آغاز جنگ تحمیلی برای دفاع از خاک میهن اسلامی رهسپار جبهه‌ها شد و پس از مدتی مجاهدت در راه اسلام، درنهایت در تاریخ 20 دی‌ماه 1365 به شهادت رسید و به برادر شهیدش پیوست.

زندگی‌نامه شهید:

شهید «سید علی حسینیان» در سال 1340 در خلجان در خانواده‌ای کارگری دیده به جهان گشود. از همان کودکی به دلیل وجود مشکلات مادی نتوانست تحصیل نماید و به کار فرشبافی مشغول شد و از این راه زندگی خود را تامین می‌کرد.

او در 12 سالگی مادر خود را از دست داد و غم تنهایی خود را با شریک شدن در غم دیگران پر می‌کرد. 17 سالگی وی مصادف با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی بود. وی با شرکت در راهیپمایی‌ها و پیگاه‌های بسیج و مساجد دین خود را نسبت به انقلاب ادا کرد.

او با شروع جنگ تحمیلی، باتوجه به درک و فهم بی‌نظیری که نسبت به انقلاب و اسلام داشت، همواره به طور داوطلب از طریق سپاه و بسیج عازم جبهه بود. در سال 1362 با سپری شدن یک‌سال از خدمت نظام وظیفه‌اش به علت شهادت برادرش از خدمت نظام وظیفه معافیت دائم گرفت.

در تاریخ اول شهریورماه 1362 به عنوان کارگر در شرکت آذربنیاد استخدام شد. او از ابتدای استخدام نیز علاوه بر فعالیت در کارخانه به طور داوطلب عازم جبهه‌های جنگ می‌شد. او در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه در تاریخ 20 دی‌ماه 1365 به درجه رفیع شهادت نائل آمد و به برادر شهیدش پیوست.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها