در پیام فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی مطرح شد؛

کتاب و کتابخوانی چاشنی امنیت‌ساز اقتدار جامعه اسلامی

سردار محمدکاظم تقوی در پیام خود به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی تأکید کرده است: هوشیاری و آگاهی شهروندان درباره تحولات جهانی از یک سو و ضرورت حفظ آمادگی و بصیرت برای مواجهه هوشمندانه با تهدیدات و هجمه‌های دشمنان و معاندان نظام و انقلاب اسلامی یک ضرورت و چاشنی امنیت‌ساز اقتدار جامعه اسلامی است.
کد خبر: ۴۲۶۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶ - 17November 2020

به گزارش دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم «محمدکاظم تقوی» فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی در پیامی هفته کتاب و کتابخوانی را گرامی داشت.

در این پیام آمده است: هوشیاری و آگاهی شهروندان درباره تحولات جهانی از یک سو و ضرورت حفظ آمادگی و بصیرت برای مواجهه هوشمندانه با تهدیدات و هجمه‌های دشمنان و معاندان نظام و انقلاب اسلامی یک ضرورت و چاشنی امنیت‌ساز اقتدار جامعه اسلامی است.

این پیام می‌افزاید: هفته کتاب و کتابخوانی فرصتی است برای همه ما تا با توجه به این نیاز اساسی در زندگی خود شرایط و زمینه‌های رشد سرانه مطالعه که باعث شکوفایی استعدادها و پیشرفت‌های شگرف علمی می‌شود را فراهم سازیم و پیشگام در این وظیفه فردی و ترویج‌گر فرهنگ مطالعه در جامعه خود باشیم.

در بخش دیگری از این پیام آمده است: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی)در خصوص گره خوردن حفظ نظام اسلامی با ترویج کتاب‌خوانی فرموده‌اند: «اگر از این جهت هم حساب کنید که امروز این ملت، ملتی است که در دنیا دچار ستم‌های ناشی از اعمال غرض قدرت‌های استکباری جهان است، پس باید از خودش دفاع کند، کدام دفاع ملی است که در درجه‌ی اول متکی به فرهنگ و آموزش و بینش و دانش نباشد؟ پس، باز هم به کتاب برمی‌گردیم. یعنی شما از هر طرف که بچرخید، مجبورید به کتاب اهمیت بدهدید.»

در این پیام تصریح شده است: یک نکته مهم در بررسی جرایم و آسیب‌های اجتماعی و برآورد علمی و منطقی از شناخت دقیق درباره علت‌ها وقوع بسیاری از تخلفات و جرایم پایین بودن سطح مطالعه افراد آسیب دیده است که در این عرصه باید نگاه جدی‌تری به موضوع کتاب و کتابخوانی داشته باشیم.

در پایان این پیام تأکید شده است: با گرامی‌داشت و تبریک هفته کتاب و کتابخوانی به سنگرداران جبهه فرهنگی و دست‌اندرکاران این جهاد مقدس در سازمان‌های مسئول و همچنین به خادمان نظم و امنیت در پلیس خراسان رضوی امیدوارم هریک از ما با احساس مسئولیت در این عرصه، مروج فرهنگ مطالعه در دامنه‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و ... به خصوص مطالعات دینی و آموزه‌های اسلامی برای ارتقای زندگی فردی و نقش اجتماعی خود باشیم و با آگاهی و دانش و بصیرت سهم خود را در تولید و برقراری و پایایی امنیت و اقتدار نظام اسلامی ایفا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها