مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان خبر داد؛

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان و دانشگاه لرستان

سرهنگ «محسن رشیدی» از انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان و سازمان بسیج اساتید استان و دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان در آینده نزدیک خبر داد و افزود: این تفاهم نامه با موضوع جمع آوری، تدوین، باز نویسی، باز آفرینی ادبی- هنری خاطرات و ... منعقد خواهد شد.
کد خبر: ۴۲۶۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵ - 17November 2020

انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس لرستان و دانشگاه لرستان

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از خرم‌آباد، سرهنگ پاسدار «محسن رشیدی» در دیدار با  «محمد رضا جلیلیان» معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی  دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان و «علی نظری» مسئول بسیج اساتید استان لرستان و «ویسکرمی» مسئول بسیج اساتید دانشگاه لرستان اظهار داشت: همکاری‌های چند جانبه میان دانشگاه‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های فرهنگی و اجرایی و ایجاد بسترها و استفاده از فرصت‌ها برای برقراری ارتباط بیش از پیش اعضای هیئات علمی دانشگاههای استان با جامعه و بهرمندی از توان و ظرفیت‌های موجود در انجام پژوهش‌های تقاضا محور و مورد نیاز حرکتی است در راستای اهداف و تحقق آر مان‌های انقلاب شکوهمند اسلامی.

وی  از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان و سازمان بسج اساتید استان و دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه لرستان در آینده نزدیک خبرداد و افزود: این تفاهم نام با موضوع جمع آوری تدوین بازنویسی، بازآفرینی ادبی- هنری خاطرات باز خوانی تجربیات و ماندگار سازی دستاوردهای دوران دفاع مقدس و ثبت و ضبط و نشر آنها در میان آحاد مختلف مردم در خصوص نسل‌های آینده، منعقد خواهد شد.

رشیدی بزرگداشت شهدا، جانبازان و ایثار گران و رزمندگان دفاع مقدس، ماندگار سازی تاریخ دفاع مقدس، غنی سازی میراث دینی، مذهبی، فرهنگی، تاریخی، نظامی، سیاسی و اجتماعی ایران اسلامی را از جمله اهداف انعقاد تفاهم نامه همکاری با دانشگاه لرستان و سازمان بسیج اساتید استان لرستان برشمرد و تصریح کرد: توانمند سازی عرصه‌های مختلف ادبی و هنری مانند شعر، داستان، رمان، تئاتر، سینما، نمایشنامه، فیلم، عکس  و ... و همچنین بهره مندی  از گذشته درخشان و شکوهمند و الگوگیری و الگو سازی برای حال و آینده کشور و جهان به ویژه کشورهای اسلامی و بهره مندی از تجربیات و دستاوردهای دفاع مقدس برای برون رفت از مشکلات جاری، بهره مندی از آموزههای دوران دفاع مقدس برای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی و جذاب سازی و تسهیل در انتقال خاطرات دفاع مقدس و تجربیات در قالب های ادبی و هنری از دیگر اهداف انعقاد این تفاهم نامه است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: پس از انعقاد این تفاهم نامه، دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه لرستان، با مجوز شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه در مدت سه سال  10 پایان نامه کارشناسی ارشد از گروه زبان و ادبیات فارسی گرایش ادبیات پایداری را به ثبت، ضبط، تحلیل و بازآفرینی هنری خاطرات فرماندهان جنگ تحمیلی استان اختصاص می‌‍‌دهد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان به دغدغه‌های مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در خصوص تحریف و فراموشی واقعیات دفاع مقدس و بیانات معظم له در همایش پیشکسوتان هفته دفاع مقدس سالجاری در این خصوص  اشاره کرد و گفت: دشمن در صدد کم رنگ جلوه دادن دستاوردهای دفاع مقدس است و از هرگونه کوتاهی در ثبت و ضبط خاطرات  دفاع مقدس نهایت استفاده را خواهد کرد و مسائل را آنگونه که خود می‌خواهد به جوانان ما القا می‌کند.

وی با بیان اینکه  37 هزار رزمنده لرستانی در دوران دفاع مقدس در مناطق عملیاتی حضور داشته اند، اذعان داشت: در ثبت خاطرات و تاریخ شفاهی رزمند گان لرستانی و نقش این استان در دفاع مقدس کوتاهی‌های فراوانی شده است.

رشیدی در ادامه به دانشنامه دفاع مقدس لرستان گریزی زد و خاطر نشان کرد: در دانشنامه دفاع مقدس به شهدا و فرماندهان،  مناطق جغرافیایی و نظامی و آثار ادبی، فرهنگی و هنری که تاکنون در مورد دفاع مقدس لرستان تولید شده است و... پرداخته می‌شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس لرستان در پایان به باغ موزه دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: محتوای باغ موزه باید پاسخ گوی سئوالات همه اقشار و گروههای سنی باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار