سفر وزیر دفاع لبنان به بغداد و دیدار با همتای عراقی

وزیر دفاع لبنان امروز با سفر به بغداد با همتای عراقی و تنی چند از مقامات این کشور دیدار و درباره توسعه همکاری‌های دو کشور گفت‌وگو کرد.
کد خبر: ۴۲۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰ - 17November 2020

سفر وزیر دفاع لبنان به بغداد و دیدار با همتای عراقیبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، «جمعه عناد سعدون» وزیر دفاع عراق و «زینه عکر عدا» همتای لبنانی آن امروز سه‌شنبه گسترش همکاری‌های دوطرف را در دیدار با یکدیگر در بغداد بررسی کردند.

به گزارش پایگاه خبری «موازین نیوز»، وزارت دفاع عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «جمعه عناد سعدون وزیر دفاع عراق طی یک مراسم استقبال رسمی که رئیس ستاد ارتش، دبیر کل و افسران ارشد وزارت دفاع عراق حضور داشتند، میزبان زینه عکر عدرا وزیر دفاع لبنان و هیئت همراه وی بود.»

در این بیانیه آمده است: «دو طرف با برگزاری نشستی راه‌های توسعه افق‌های همکاری مشترک میان عراق و لبنان را بررسی کردند.»

لبنان و عراق در مقطع اخیر برای تقویت همکاری‌های دوجانبه میان یکدیگر در زمینه‌های مختلف رایزنی می‌کنند.

یک هیئت بلندپایه از دولت عراق هم اوایل تابستان گذشته در سفر به لبنان با «حسان دیاب» نخست وزیر پیشبرد امور این کشور دیدار کرد.

این هیئت که شامل وزرای نفت، صنعت و معدن و تجارت عراق بود با لبنانی‌ها درباره صادرات نفت عراق به لبنان در ازای تولیدات زراعی و صنعتی گفت‌وگو کردند.

«امین النصراوی» کاردار سفارت عراق در بیروت هم همان زمان تاکید کرد که سفر هیئت عراقی به منظور بررسی مسائل مورد اهتمام دو کشور و تقویت روابط است که بازتاب مثبتی بر عمق روابط دو ملت داشته باشد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار